آموزش ماساژ برای برطرف خستگیآموزش ماساژ برای برطرف خستگی

به گزارش وبلاگ کارآفرین، یکی از برترین روش های درمانی در طب شرق آسیا و طب های سنتی، استفاده از ماساژ است. ماساژ درمانی شوه ای است که حتی در ایران باستان و تا همین چند سال پیش هم به شکل خاصی انجام می شده است. شاید الان هم ماساژ و ماساژورهای به سبک قدیم در بعضی از حمام ها وجود داشته باشند. به هر حال این روش درمانی، یکی از پیروز ترین روش های غیر تهاجمی در علم پزشکی دیروز و امروز است. اگر در خصوص ماساژ و انواع آن یا روش های ماساژ دهی و تاثیر آن در برطرف خستگی، چیزی نمی دانید، پیشنهاد می کنیم تا آخر مطلب را بخوانید. شاید پاسخ پرسش هایی که در ذهنتان وجود دارد را پیدا کنید. ما در اینجا در پی یافتن پاسخ پرسش های زیر هستیم:

آموزش ماساژ برای برطرف خستگیآموزش ماساژ برای برطرف خستگی

ماساژ برای رفع خستگی بدن، چگونه صورت می گیرد؟

مزایای ماساژ درمانی برای بدن و گردش خون چیست؟

انواع ماساژ و ماساژ درمانی کدام است؟

آموزش ماساژ برای رفع خستگی

این روزها زندگی شلوغ و پر سرو صدای شهری تا جایی پیش رفته است که اگر انسان از سرو صدا و استرس های آن دچار اختلال روحی نگردد، صد درصد دچار خستگی مزمن جسمی می گردد. خستگی و کوفتگی بدن می تواند از شدت پایین تا شدت بسیار بالا باشد. بعضی از افراد مبتلا به سندروم خستگی مزمن یا CFS هستند. این افراد باید برای آرامش جسمی و اعصاب عضله ای، حتما تحت درمان با ماساژ قرار بگیرند.

آموزش ماساژ برای رفع خستگی، یکی از کارهای موثری است که می توان با یادگیری آن، مسائل جسمی و خستگی ها را رفع کرد. البته گفتنی است که ماساژورها می توانند این کار را به شکل بسیار موثری انجام دهند. اما ممکن است همواره و در همه حال، این افراد در دسترس نباشند. به همین دلیل باید برای رفع خستگی، آموزش دید و با ماساژ دادن آشنایی پیدا کرد.

هر کدام از قسمت های بدن مانند صورت، گردن، پاها و اندام تحتانی، دست ها و کمر، ماساژ جداگانه ای دارند. اگر با اصول ماساژدهی آشنا باشید، به راحتی می توانید خستگی های خود را از تن، بیرون کنید.

مزایای ماساژ برای بدن و گردش خون

از دیرباز، میان ما ایرانی ها، حمام عمومی، بسیار رواج داشت. گذشته از مسائل عدم رعایت بهداشت در این مکان ها، اما یک حرکت بسیار مثبت انجام می شد که واقعا روی گردش خون، بسیار تاثیر داشت. آن هم ماساژ بدن و اصطلاحا مشت و مال از طریق دلاکان حمام بود. این کار باعث رفع خستگی و افزایش گردش خون در بدن و عضلات می شد. البته این کار، باید از طریق یک حمامی حرفه ای انجام می شد وگرنه به عضلات بدن، آسیب وارد می شد.

با پیشرفت جوامع بشری و حذف این حمام ها، کم کم ماساژ بدن به دست فراموشی سپرده شد. اما چند سالی است که ماساژ و ماساژوری در ایران و سایر نقاط جهان، هوادار پیدا نموده است. بسیار از بیماری های عضله ای و اسکلتی و بعضی از بیماری های روحی و خستگی، با این روش، درمان می شوند. ماساژهایی که در کشور تایلند و کشور چین و بعضی از کشورهای آسیایی داده می گردد، اکثرا جنبه درمانی داشته و از طریق متخصصین حرفه ای در حال اجرا است.

بعضی از مزایا و فواید ماساژ، شامل موارد زیر است:

· بعضی از احساسات منفی درونی ما سبب شکل گیری رفتگی عضلانی می گردد که با ماساژ رفع می گردد.

· گردش خون را بهتر می نماید.

· در بعضی از موارد می تواند درد را کاهش دهد.

· به عملکرد قلب و پمپاژ خون درون عروق، یاری شایانی می نماید.

· عملکرد دستگاه گوارش با ماساژ، بهتر می گردد. دفع سموم و مواد زائد دستگاه گوارش و بدن، با ماساژ امکان پذیر است.

· با ماساژ می توان تنفس را بهتر کرد و ریه ها آزادانه تر نفس می کشند.

· افزایش گردش خون در عروق با ماساژ امکان پذیر است.

· سیستم لنفاوی بدن وظیفه مبارزه با عفونت را دارد. از طریق ماساژ می توان به این سیستم یاری کرد تا عملکرد خود را بهبود بخشید.

· با ماساژ میتوان شادابی پوست را بیشتر کرد.

· استرس و اضطراب با انجام ماساژ می تواند از بدن بیرون برود.

· ماساژ می تواند فشار خون در بدن را متعادل تر کند.

· اگر از بی خوابی رنج می برید، با ماساژ می توانید بر این مشکل غلبه کنید.

انواع ماساژ و ماساژ درمانی

ماساژ انواع مختلفی دارد که هر کدام سبک انجام دهی خاصی دارد. بیش از 20 نوع ماساژ در جهان وجود دارد. بعضی به همراه ماساژ، از روغن های مختلف گیاهی استفاده می نمایند. بعضی عود روشن می نمایند. بعضی از ماساژ ها با موسیقی یا خواندن دعا همراه است. بعضی از ماساژهای قدیمی مثل ماساژ در حمام های عمومی که منسوخ شده اند، همراه با آب گرم هستند. خلاصه، انواع ماساژ در جهان وجود دارد که هر کدام می تواند اثر خود را داشته باشد. به طور کلی ماساژهایی که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان آموزش داده می شوند، به سبک های زیر تقسیم می شوند:

ماساژ تایلندی: این ماساژ از سبک های بسیار معروف در جهانست. حتی در داخل ایران هم قابل انجام است . اما برترین ماساژورهای این سبک، در تایلند هستند. نوعی لمس درمانی در این ماساژ صورت می گیرد که به ماساژ یوگای تایلندی هم معروف است. در این ماساژ، از تکنیک های انرژی درمانی استفاده می گردد.

ماساژ سوئدی: این ماساژ برای رفع تنش و استرس به کار می رود و بین ماساژهای جهان، بسیار معروف است. کاهش سموم بدن و ماهیچه ها و بعلاوه بهبود سطح اکسیژن رسانی بدن، با این ماساژ انجام می گردد.

ماساژ ورزشی: این سبک از ماساژ برای بافت های نرم آسیب دیده و عضلات آسیب دیده در هنگام ورزش انجام می گردد. از این ماساژ برای کاهش درد و کاهش فشار خون و ضربان قلب استفاده می گردد.

ماساژ شیاتسو: این ماساژ که نوعی ماساژ به سبک ژاپنی است، از طریق انگشتان قابل انجام است. در این ماساژ گاهی از کف دستها نیز استفاده می گردد..

و کلام آخر

استفاده از ماساژ در رفع خستگی، بسیار موثر است. گاهی می توان با ماساژ، همان کاری را کرد که اقدامات درمانی و دارویی انجام می دهند.

منابع :

ویکی پدیا

مجله آیرست www.irest.co

منبع: فوت و فن

به "آموزش ماساژ برای برطرف خستگیآموزش ماساژ برای برطرف خستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ماساژ برای برطرف خستگیآموزش ماساژ برای برطرف خستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید