بالا بودن پرچم ششمیربازی در سال 97 به لطف سابریست ها

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ششمیربازی ایران در سال 97 توانست موفقیت هایی را کسب کند که این موفقیت ها به لطف روند خوبی است که سابریست های ایران در پیش گرفته اند.

بالا بودن پرچم ششمیربازی در سال 97 به لطف سابریست ها

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شمشیربازی در سال های اخیر توانسته نام خود را بر سر زبان ها بیندازد و در زمره رشته های مدعی قرار گیرد که البته این را مدیون تیم سابر و شمشیربازان نام آشنای خود است. پیمان فخری سرمربی سابر، تیمی را جمع کرده که بدون حاشیه به دنبال رسیدن به اهداف خود است. در سال 97 شمشیربازی اتفاقات خوبی را در اسلحه سابر تجربه کرد و تیم سابر ایران که در حال حرکت روی نوار پیروزیت است سال 97 را با یک اتفاق تاریخی و صعود به رده چهارم رنکینگ جهان شروع کرد و با کسب مدال نقره جام جهانی ایتالیا و بازگشت دوباره به همان رده چهارم جهان به انتها رساند. البته فدراسیون شمشیربازی همچنان در دو اسلحه اپه و فلوره ضعف دارد.

در ادامه مروری داریم به مهمترین اتفاقات سال 97 شمشیربازی:

سومین دوره متوالی ریاست باقرزاده بر شمشیربازی

مهمترین اتفاق در شروع سال 97 برای شمشیربازی برگزاری انتخابات فدراسیون بود که فضل الله باقرزاده به همراه انوش جهانی نایب رییسش ثبت نام کرده بودند که پیش از شروع رأی گیری و با توجه به انصراف جهانی، باز هم فصل الله باقرزاده توانست برای چهار سال دیگر ریاست فدراسیون شمشیربازی را بر عهده بگیرد.

صعود تاریخی به رده چهارم رنکینگ جهان

در همان ماه های ابتدای سال شمشیربازان ایران در مسابقات جایزه بزرگ مادرید شرکت کردند و پس از آن، فدراسیون جهانی شمشیربازی جدیدترین رنکینگ را گفت که در این رده بندی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران برای اولین بار در تاریخ در رده چهارم قرار گرفت.

قهرمانی آسیا، داوری صدای سابریست های ایران را در آورد

مسابقات قهرمانی آسیا 2018، برای سابریست های ایران با اعتراض به داوری همراه بود اما در انتها پاکدامن برنز انفرادی و تیم سابر نقره تیمی را به دست آورد.

در بخش سابر، علی پاکدامن که توانست تا مرحله نیمه نهایی مسابقات پیش برود، برابر گوبونگیل از کره جنوبی که مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد قرار گرفت و در حالی که تا لحظات انتهای نتیجه 14 بر 13 به سود حریف کره ای بود اما داوران به بهانه زود شروع کردن مسابقه به پاکدامن کارت قرمز نشان دادند و با رأی بحث برانگیز داوران که اعتراضات پیمان فخری، سرمربی تیم ملی را در پی داشت سابریست ایران با نتیجه 15 بر 13 مغلوب گردید تا به مدال برنز آسیا در اسلحه سابر بسنده کند.

اما مجتبی عابدینی در مرحله یک هشتم نهایی رو در روی گوبونگیل از کره جنوبی که قهرمانی المپیک را در کارنامه دارد، قرار گرفت و در حالی با نتیجه 15 بر 11 مغلوب گردید که در لحظات انتهای به رأی داوران اعتراض داشت، اما داوران با دادن امتیاز به حریف نامدار کره ای باعث شدند تا عابدینی از گردونه رقابت ها حذف شود.

اما تیم ملی سابر ایران در فینال مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با شکست برابر چین به مدال نقره تیمی اسلحه سابر دست یافت.

در انتها بخش انفرادی سابر بانوان نجمه سازنجیان در جمع هشت شمشیرباز برتر آسیا قرار گرفت.

تیم ملی اسلحه اپه مردان ایران متشکل از حمداسماعیلی، طاهرعاشوری، محمدرضایی طادی و امیر رضا کنعانی در بخش انفرادی اسلحه اپه با شکست در مراحل مختلف، رقابت های قهرمانی آسیا را با ناکامی به انتها بردند.

تیم ملی اسلحه سابر بانوان ایران با کسب دو پیروزی و دو شکست پیروز شد در بین 13 تیم در جایگاه ششم آسیا قرار بگیرد.

در بخش تیمی اسلحه اپه بانوان، ایران با ترکیب سکینه نوری، مهسا پور رحتمی و اعظم بختی پیروز شدبا پیروزی 45 بر 42 برابر استرالیا برای نخستین بار در تاریخ به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند.

ششمی سابریست ها در قهرمانی جهان

در رقابت های شمشیربازی قهرمانی جهان که در ووژی چین برگزار گشت، تیم ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر از صعود به نیمه نهایی بازماند و با شکست فرانسه و واگذار کردن بازی با آلمان در جایگاه ششم جهان ایستاد.

تیم ملی اسلحه سابر بانوان ایران در رده چهاردهم قهرمانی جهان ایستاد.

پاکدامن طلسم 44 ساله را شکست

بازی های آسیایی 2018 برای علی پاکدامن خوب بود و تنها ششمیرباز دومدالی ایران در این رویداد لقب گرفت. علی پاکدامن هم با شکست نزدیک 15 بر 14 برابر دیگ سابریست کره ای از صعود به دیدار انتهای بازماند و به مدال برنز بازی های آسیایی بسنده کرد. این اولین مدال سابر انفرادی ایران در بازی های آسیایی پس از 44 سال بود. ایران از بازی های آسیایی 1974 تهران تاکنون پیروز به کسب مدال در سابر انفرادی نشده بود. مجتبی عابدینی با شکست برابر سابریست نام آشنای کره جنوبی از صعود به نیمه نهایی بازماند.

همچنین تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با شکست برابر تیم قدرتمند کره جنوبی به مدال نقره تیمی بازی های آسیایی 2018 اندونزی دست یافت.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه اپه ایران در مرحله یک چهارم با شکست برابر کره جنوبی از بازی های آسیایی 2018 اندونزی کنار رفت.

در انفرادی اپه، محمد رضایی و محمد اسماعیلی در شروع دور حذفی با قبول شکست برابر رقبا از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماندند و از گردونه رقابت های بازی های آسیایی 2018 اندونزی کنار رفتند.

رفت و برگشت عابدینی

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی اسلحه سابر ایران که مقام چهارم المپیک را در کارنامه دارد پس از آنکه در بازی های آسیایی دستش از کسب مدال در بخش انفرادی کوتاه ماند در سن 34 سالگی از جهانی شمشیربازی خداحافظی کرد. البته او مدتی بعد دوباره به جهانی قهرمانی برگشت و گفت تا المپیک 2020 به ورزش قهرمانی ادامه خواهد داد.

پست جدید فخری در کمیته ملی المپیک

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که به دلیل پیروزیت های اخیر سابریست ها توانسته بیش از گذشته نام خود را سر زبان ها بیندازد، یک پست هم در کمیته ملی المپیک گرفت. صالحی امیری او را به جای اصغر رحیمی و به عنوان رئیس جدید مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک انتخاب کرد.

یک برنز حاصل حضور نوجوانان و جوانان در قهرمانی آسیا

در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در عمان، تیم نوجوانان نتوانست عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد اما در بخش جوانان ایران دست خالی از مسابقات برنگشت و تیم سابر ایران با وجود اینکه از صعود به فینال قهرمانی آسیا بازماند اما با همان صعود به نیمه نهایی مدال برنز گرفت.

کار بزرگ در جام جهانی ایتالیا و بازگشت به رده چهارم جهان

شمشیربازان ایران در جام های جهانی هم شرکت کردند که مهمترین آن ایتالیا بود چراکه برای نمایندگان ایران یک پیروزیت بزرگ را به همراه داشت. نتایج تیم سابر در جام های جهانی به شرح زیر است:

جام جهانی الجزایر: تیم ملی اسلحه سابر ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران و نیما زاهدی هفتم شدند.

جام جهانی لهستان: تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و نیما زاهدی از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی لهستان بازماند.

جام جهانی ایتالیا: تیم سابر ایران با ترکیب، علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی در جام جهانی ایتالیا توانست بسیار خوب ظاهر شود و به مدال نقره تیمی رسید. ایران با نتیجه دوباره به رده چهارم رنکینگ جهان برگشت.

شمشیربازی سال 97 در یک نگاه:

مهمترین اتفاق: کسب دو مدال در بازی های آسیایی و کسب نقره جهام جهانی

تاریخ سازی: صعود به رده چهارم جهان و کسب مدال انفرادی سابر بازی های آسیایی بعد از 44 سال

بهترین ورزشکار: علی پاکدامن با کسب مدال برنز انفرادی و نقره تیمی بازی های آسیایی

مهمترین رویدادهای پیش: شروع مسابقات انتخابی المپیک 2020 از اردیبهشت

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بالا بودن پرچم ششمیربازی در سال 97 به لطف سابریست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا بودن پرچم ششمیربازی در سال 97 به لطف سابریست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید