ایمی آدامز و ایسلا فیشر فقط شبیه هم نیستند! یک تحقیق عجیب نشان می دهد افرادی با چهره های مشابه DNA تا مقدار ای شبیه هم دارند!

به گزارش وبلاگ کارآفرین، بعضی افراد که هیچ نسبت خانوادگی با هم ندارند، چهره های خیلی شبیه به هم دارند و در میان آدم های مشهور هم چنین شباهت هایی گاه دیده می گردد. مثل ایمی آدامز و ایسلا فیشر خیلی شبیه هم هستند و همین طور لیام نیسن و رالف فاینز. طوری که اگر آدمی زیاد با دنیای سینما آشنا نباشد، آنها را با هم اشتباه می گیرد.

ایمی آدامز و ایسلا فیشر فقط شبیه هم نیستند! یک تحقیق عجیب نشان می دهد افرادی با چهره های مشابه DNA تا مقدار ای شبیه هم دارند!

اما اکنون، یک تحقیق نشان داده که این آدم ها با چهره های شبیه،احتمالاً DNA بسیار مشابهی نیز دارند!

محققان مؤسسه تحقیقات سرطان خون (لوسمی) خوزه کارراس در بارسلونا نشان داده اند که شباهت شدید صورت با انواع ژنتیکی مشترک هم مرتبط است.

دکتر مانل استلر، محقق ارشد، در این مورد گفته: این نتایج، تحولاتی در آینده در پزشکی قانونی - بازسازی چهره مجرم از روی DNA - و در تشخیص ژنتیکی خواهد داشت. اینکه بتوانید از روی عکس صورت بیمار سرنخ هایی در خصوص ژنوم او داشته باشید، خیلی مهم است.

در غوغای اینترنت و محبوبیت شبکه های اجتماعی، تعداد افرادی که به صورت آنلاین به عنوان دوقلو های مجازی یا دوپلگانگر doppelganger شناسایی شده اند، افزایش یافته است.

در مطالعه نو، محققان تصمیم گرفتند که این جفت های تصادفی با صورت های شبیه را در سطح مولکولی هم آنالیز نمایند.

برای این پژوهش، این تیم 32 زوج شبیه به هم را انتخاب کردند/ هنرمندی به نام فرانسوا برونل، هنرمندی کانادایی از سال 1999 آغاز به عکس گرفتن از این دوقلوهای مجازی نموده بود.

محققان از سه الگوریتم تشخیص چهره مختلف برای تعیین معیار عینی شباهت برای این جفت ها استفاده کردند.

شرکت نمایندگان بعلاوه پرسشنامه هایی را در خصوص سبک زندگی خود تکمیل کردند و نمونه های بزاق را برای تجزیه و تحلیل DNA ارائه کردند.

دکتر استلر می گوید: این مجموعه منحصربه فرد از نمونه ها به ما این امکان را می دهد تا آنالیز کنیم که چگونه ژنتیک، اپی ژنتیک و میکروبیوم می توانند به شباهت انسان یاری نمایند.

نتایج نشان داد که زوج های شبیه به هم ترکیبات ژنتیکی یا ژنوتیپ های مشابهی داشتند! با این حال، آن ها در متیلاسیون DNA (تنظیم بیان ژن)، و و از نظر میکروبیوم (باکتری ها، ویروس ها و قارچ های طبیعی موجود در بدن انسان) متفاوت بودند.

تعیین شد که صفات فیزیکی مانند وزن و قد، و بعلاوه ویژگی های رفتاری مانند سیگار کشیدن و تحصیلات، اینها هم شبیه هم است!

این نشان می دهد که ژنتیک شبیه نه تنها به ظاهر فیزیکی مشابه منجر می گردد، بلکه ممکن است بر رفتار ها و عادات رایج نیز تأثیر بگذارد.

دکتر استلر شرح داد: مطالعه نشان داد که این افراد با چهره های بسیار شبیه به هم ژنوتیپ های مشترکی دارند، در حالی که در سطوح اپی ژنوم و میکروبیوم ناهماهنگ هستند و به این ترتیب بینشی نادر در خصوص شباهت انسان ارائه داد.

البته این مطالعه برای خود نقص ها و مشکلاتی هم دارد. مثلا تعداد افراد شرکت نماینده یا اصطلاحا حجم نمونه کم بود و از تصاویر سیاه و سفید دو بعدی استفاده بود.

با این حال، پژوهشگران امیدوارند که این یافته ها بتواند برای مطالعات آینده در زمینه های زیست پزشکی، تکامل و حتی پزشکی قانونی مفید باشد.

این مطالعه مدت کوتاهی پس از آن انجام شد که محققان فاش کردند که شانس یافتن دوقلوی کاملا شبیه به یک فرد یک در یک تریلیون است.

تگان لوکاس، دانشجوی دکترا در دانشکده پزشکی دانشگاه آدلاید، این مطالعه را با استفاده از یک پایگاه داده بزرگ از میزان گیری های صورت و بدن تقریباً 4000 نفر، با استفاده از معادله های ریاضی انجام داد.

او کشف کرد که با استفاده از ترکیبی از هشت ویژگی میزان گیری صورت، احتمال یافتن دو چهره یکسان در جمعیت عمومی کمتر از یک در یک تریلیون است.

منبع: یک پزشک

به "ایمی آدامز و ایسلا فیشر فقط شبیه هم نیستند! یک تحقیق عجیب نشان می دهد افرادی با چهره های مشابه DNA تا مقدار ای شبیه هم دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمی آدامز و ایسلا فیشر فقط شبیه هم نیستند! یک تحقیق عجیب نشان می دهد افرادی با چهره های مشابه DNA تا مقدار ای شبیه هم دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید