اوپو رینو 8 احتمالاً اوایل تیر ماه به طور رسمی معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، طبق تازهترین اطلاعات منتشر شده، اوپو روی سری تازه اوپو رینو 8 کار می نماید. طی هفته های گذشته شایعات و حدس های زیادی در خصوص سری تازه اوپو رینو 8 در فضای مجازی منتشر شد و اطلاعاتی در خصوص طراحی و مشخصات فنی این سری به ما داد. به همین دلیل یکی دیگر از افشاگران، اطلاعات تازهی در خصوص این سری را در اختیار ما قرار داده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

اوپو رینو 8 احتمالاً اوایل تیر ماه به طور رسمی معرفی می گردد

اوپو یکی از معروف ترین برندهای چینی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند به شمار میرود که با وجود ناشناخته بودن آن در بین کاربران، گوشی های بسیار خوبی هم فراوری و راهی بازار نموده است. مدل گوشی های این شرکت از مالی تا پرچم دار متغیر است اما آنچه که شرکت چینی میخواهد در آینده نزدیک معرفی کند، سری اوپو رینو 8 خواهد بود. پیش تر بعضی گزارش ها از شباهت طراحی گوشی رینو 8 به وان پلاس 10 پرو خبر دادند، اما مدیرعامل وان پلاس ضمن رد این شایعه گفت که رندرهای منتشر شده از این گوشی جعلی است.

اکنون اما افشاگری به نام Mukul Sharma اطلاعات تازهی در خصوص این سری منتشر نموده است. طبق این افشاگری، احتمالاً سری اوپو رینو 8 تا اوایل تیر ماه (اواخر ماه مه) در کشور هند به کاربران معرفی خواهد شد. اطلاعات این افشاگر با خبرهای قبلی در خصوص تاریخ معرفی این سری مطابقت دارد. او بعلاوه به این نکته اشاره نمود که اوپو در کنار معرفی این سری میخواهد تا از چند محصول هوش مصنوعی اشیاء (AIoT) نیز رونمایی کند. پیش تر گفته شد که تبلت اوپو پد که اوایل امسال در چین رونمایی شد، به همراه سری اوپو رینو 8 در اختیار کاربران هندی قرار می گیرد.

بر اساس تازهترین اطلاعات و شایعات منتشر شده، اوپو رینو 8 از یک نمایشگر 6/5 اینچی AMOLED با رزولوشن FHD+، نسبت تصویر به بدنه 20:9 و رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. از آن جایی که جنس پنل این گوشی AMOLED است، بنابراین حسگر اثر انگشت در زیر آن تعبیه خواهد شد. گفته می گردد که اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با این حساب می توان اوپو رینو 8 را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به این تراشه میان رده به کاربران معرفی کرد.

درباره این تراشه تازه میان رده باید بگوییم که گویا کوالکام از همان معماری ARM استفاده شده در اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نموده است. گفته می گردد که اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2/36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1/80 گیگاهرتز تشکیل خواهد شد. بعلاوه این SoC، یک تراشه 4 نانومتری خواهد بود که مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 662 است. در کنار این پردازنده احتمالا ما شاهد حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 هم خواهیم بود.

لنز اصلی دوربین این گوشی که سونی IMX766 است، دقتی 50 مگاپیکسلی دارد. بعلاوه سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید به همراه یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی در کنار سنسور اصلی این گوشی دیده می گردد. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند اوپو سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی IMX709 سونی قرار خواهد داشت که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

بعلاوه یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه درون این گوشی قرار خواهد گرفت که با شارژر سریع 80 وات انرژی مجدد خود را به دست می آورد. در خصوص پیکربندی این گوشی هوشمند هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما به نظر می رسد که در روزهای آینده می توانیم شاهد انتشار خبرهای بیشتر و دقیق تری در خصوص سری اوپو رینو 8 باشیم.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "اوپو رینو 8 احتمالاً اوایل تیر ماه به طور رسمی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپو رینو 8 احتمالاً اوایل تیر ماه به طور رسمی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید