5 آبشار معروف و خیره کننده در رامسر

به گزارش وبلاگ کارآفرین، رامسر که به عنوان عروس مازندران شناخته می گردد از انبوهی از شگفتی های طبیعی برخوردار است که آبشارهای خیره نماینده در میان آن ها خودنمایی می نمایند. علاوه بر این شرایط آب و هوایی مطلوب، منظره ها بکر و محسور نماینده و زیبایی های منحصر به فرد رامسر سالانه مسافران زیادی را راهی این شهر می نماید.

5 آبشار معروف و خیره کننده در رامسر

این گزارش، معروف ترین آبشارهای رامسر را معرفی می نماید.

1-آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت که به سیوسورت نیز معروف است، در 35 کیلومتری جنوب رامسر و در میان جنگل های سرسبز هیرکانی مازندران واقع شده است. روستای دلربا جنت رودبار و رودخانه خوش چشم انداز جاده گچ، جذابیت این شگفتی آبشاری را تکمیل می نماید. برای کسانی که در پی استراحت و دوری از گرمای تابستان هستند، کمپینگ در کنار آبشار سیاسرت یک تجربه ایده آل را ارائه می دهد که در محیطی آرامش بخش رقم می خورد.

2-آبشار ایچ

آبشار ایچ که به ده قلو نیز معروف است، از ذوب برف های کوه خشم چال سرچشمه می گیرد. منطقه اطراف آبشار ایج که با پوشش گیاهی سرسبز احاطه شده و آب وهوای مطبوع دارد، منظره ها زیبایی از جمله دره خیره نماینده اشکور و یخچال های طبیعی دائمی خشم چال را در خود جای داده است. آب های خروشان آن که دائماً به وسیله رواناب های یخ بندان تکمیل می شوند، به دره زیر آبشار می ریزند و غارهای مسحورنماینده ای را در زیر نمای صخره ای آن ایجاد می نمایند. بعلاوه برای دسترسی به این آبشار باید از روستای رحیم آباد رامسر رد شوید.

3-آبشار صفارود

آبشار صفارود که در روستای خوش چشم انداز جواهر ده قرار گرفته است با جریان فصلی و جذابیت دیدنی خود مسافران را به وجد می آورد. این آبشار که به وسیله پارک جنگلی صفارود قابل دسترسی است، به عنوان نقطه کانونی برای افراد محلی عمل می نماید و مجموعه ای از صنایع دستی و غذاهای لذیذ منطقه ای را ارائه می دهد. محیط آرام روستا، همراه با زیبایی آبشار صفارود، خلوتگاهی فراموش نشدنی را به ویژه در فصل بهار و تابستان که منظره ها اطراف با رنگ های پر جنب وجوش شکوفا می شوند، ارائه می دهد.

4-آبشار ولیلا

آبشار ولیلا که در شهر سوادکوه و روستای ولیلا واقع شده است، ماجراجویان را در سفری چهارساعته از تهران به خود می خواند. مسیر رسیدن به آبشار ولیلا که به وسیله جاده فیروزکوه قابل دسترس است، از میان جنگل های پرپیچ وخم رد می گردد و مسیری زیبا را به این شگفتی طبیعی می بخشد. درحالی که مسیر به طور کلی صاف است، هنگام پایین آمدن از مسیر سنگی نزدیک آبشار احتیاط توصیه می گردد. بازدیدنمایندگان می توانند در طول تابستان از آب های زلال استخر طبیعی لذت ببرند و آن را به استراحتی ایده آل برای دوری از شلوغی شهر تبدیل نمایند.

5-آبشار پری

در 13 کیلومتری شهر رویان آبشار فریبنده آبپری یا پری قرار گرفته است. آبپری دارای جذابیت منحصربه فردی است و آب از میان صخره هایی می گذرد که یادآور قلمرو پریان است. جذابیت های آبشار آبپری بازدیدنمایندگان را مجذوب خود می نماید و تجربه ای تکرارنشدنی را در میان شکوه طبیعت ارائه می دهد. گردشگران می توانند از غذاهای محلی در رستوران های اطراف این جاذبه طبیعی لذت ببرند و در محیط دلربا آبشار آبپری آرامش را تجربه نمایند.

منبع: همگردی

به "5 آبشار معروف و خیره کننده در رامسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 آبشار معروف و خیره کننده در رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید