چه لباس هایی را نباید در جشن عروسی پوشید؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، حالا که فصل عروسی ها آغاز شده و همه ما در این چند ماه ممکن است بارها به جشن های عروسی دعوت شویم خوب است بدانیم که چه قوانین نانوشته ای برای پوشیدن لباس و استایل کردن تکه های لباس با یکدیگر وجود دارد. در عروسی های امروزی قوانین پوشیدنی کمتری نسبت به دهه های گذشته وجود دارد که همین موضوع، دستورالعمل های پوششی را کمی پیچیده تر می کند. بسیاری از عروس های امروزی به جای پیراهن های پف دار و چین دار ممکن است کت و شلوار سفید را انتخاب کنند و دامادها هم به جای کت و شلوارهای سیاه و تیره رنگ از رنگ های پاستلی و شادتر استفاده کنند. حتی ممکن است ساقدوش ها لباس هایی را انتخاب کنند که پیش تر، بارها و بارها پوشیده اند. این بدان معنا است که مهمانان هم به همان مقدار می توانند نسبت به دستورالعمل های پوشیدنی قدیمی با آزادی بیشتری برخورد کنند.

چه لباس هایی را نباید در جشن عروسی پوشید؟

اما قبل از این که هر لباسی را آزادانه بپوشید باید هنگام لباس خریدن و پوشیدن چند نکته را به خاطر بسپارید تا همچنان به مراسم و افرادی که در حال ازدواج هستند احترام بگذارید. برخی از قوانین بسیار ساده بوده و به راحتی قابل پیروی هستند مانند رنگ هایی که ترجیحا نباید پوشید. درحالی که برخی دیگر مانند لباس رسمی ساحلی برای جشن های عروسی ساحلی نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای آماده سازی لباس تان دارند.

برای اطمینان از اینکه بتوانید این روز بزرگ و مهم را به درستی سپری کنید در این مطلب از وبلاگ کارآفرین مگ با ما همراه باشید تا تمام آنچه را که باید درباره پوشش در عروسی ها بدانید برایتان بگوییم.

1. لباس سفید نپوشید

حتما این نکته ای مهم را زیاد شنیده اید که تنها کسی که در روز عروسی حق دارد سفید بپوشد عروس است. حواستان باشد که به هیچ عنوان از رنگ سفید یا مایل به سفید برای لباس خود استفاده نکنید. برخی حتی توصیه کرده اند رنگ آبی کم رنگ را نیز از لیست رنگ لباس های موردنظرتان برای این روز حذف کنید. چرا که رنگ های روشن تر تمایل دارند در عکس ها رو به سفید دیده شوند و خب قطعا نمی خواهید که با ندانستن این موضوع در عکس های عروس و داماد با لباس سفید ظاهر شوید. با وجود این تنها در یک زمان می توان رنگ سفید پوشید و آن هم زمانی است که عروس به طور خاص از مهمانان درخواست کرده باشد که سفید بپوشند. اما اگر می خواهید رنگی نزدیک به سفید بپوشید از رنگ های خنثی می توانید به راحتی استفاده کنید.

2. سعی کنید از رنگ لباس ساقدوش ها در پوشش خود استفاده نکنید

سعی کنید از پوشیدن رنگ هایی که ساقدوش های عروس و داماد پوشیده اند دوری کنید تا به نظر نرسد که بخشی از جشن عروسی هستید. برای دانستن این مطلب کافی است از عروس یا ساقدوش ها بپرسید تا متوجه تم رنگی موردنظر عروس و جشن پیش از آن شوید. پوشیدن لباس های طرح دار می تواند گزینه دیگری باشد و به جلوگیری از هماهنگی با تم جشن عروسی کمک کند، زیرا عموما بیشتر ساقدوش ها از لباس هایی بدون طرح و با رنگ های ثابت استفاده می کنند.

  • چطور از رنگ سال 2024 در مراسم عروسی استفاده کنیم؟

3. فصل را در نظر بگیرید

اگر جشن عروسی در زمستان اتفاق می افتد، به سراغ لباس های شیک یا حتی از جنس مخملی بروید. اگر بهار است، وقت آن رسیده که پارچه های گل دار و طرح های بهاری را در آغوش بگیرید. برای تابستان اگر می خواهید از لکه های عرق دور حلقه آستین دوری کنید، به پارچه های نازک و الیاف طبیعی فکر کنید. در حقیقت بهترین پارچه ها برای فصل بهار و تابستان پارچه ها ابریشمی، پنبه و کتان هستند که بهترین دوست پوست شما هستند. برای پاییز، باید رنگ های جواهری را بیرون بیاورید؛ رنگ های پاییزی (مانند مسی، طلایی، سبز و قهوه ای) که به زیبایی در فصل پاییز در هماهنگی با پوست شما می درخشند.

4. از استایل های کژوال بپرهیزید

حتی اگر به نوعی از مراسم عروسی دعوت هستید که دستورالعمل پوشیدن لباس، ساده تر و راحت تر است اما باز هم حواستان باشد لازم نیست خیلی ساده و کژوال لباس بپوشید. هرچه باشد شما به جشن عروسی دعوت هستید و باید ظاهری رسمی و زیبا داشته باشید. به این معنی که پوشیدن زیرپوش، شلوارک، شلوار جین و تی شرت ممنوع است. اگر مجبور هستید بین خیلی ساده پوشیدن یا خیلی زیادی پوشیدن یکی را انتخاب کنید، همواره بهتر است بیش از حد پوشیده باشید.

اما اگر واقعاً از دستورالعملی که بابت پوشیدن لباس داده اند گیج شده اید و نمی دانید چه چیزی بپوشید، باید حتماً کمک بگیرید. بهترین کار این است که از یک نفر در جشن عروسی، خواه عروس، داماد یا اقوام نزدیک آن ها کمک بخواهید و خواهش کنید برایتان مثال بیاورند.

5. اگر انتخابتان شلوار است، آن را این گونه بپوشید

اگر می خواهید شلوار بپوشید هیچ اشکالی ندارد فقط بهتر است برای مراسم عروسی به مقدار کافی در کنار آیتم های دیگر استایل شده باشد. می توانید شلوار دست دوزتان را با بلوزی براق ست کنید یا کت و شلواری از جنس کتان انتخاب کرده و کار را برای خود آسان کنید. کت و شلوارهای راه راه نیز گزینه های بسیار خوبی هستند. حتی می توانید رنگ شلوارتان را با تاپ خود هماهنگ کنید و استایلی مونوکروم یا تک رنگ داشته باشید.

6. دستورالعمل پوشیدن لباس در مراسم عروسی را رعایت کنید

برای شرکت در مراسم عروسی باید حتما باید به لباسی که می پوشیم توجه ویژه ای داشته باشیم و از دستورالعمل های آن پیروی کرد. البته نیازی نیست لباسی که می پوشید قدیمی و کلاسیک و از مدافتاده باشد اما باید به گونه ای لباس را انتخاب کرد که متناسب با فضای جشن عروسی باشد نه جشن های شبانه و محبت آمیز.

  • مهم ترین نکات که برای شروع عکاسی حرفه ای از مراسم عروسی باید بدانید

7. از افراط در چشمگیر بودن خودداری کنید

حتی اگر تم مراسم عروسی زرق وبرق و رنگ های شارپ باشد باز هم حواستان باشد از افرادی که ازدواج می کنند پیشی نگیرید. طرح ها و رنگ های جسورانه قطعاً مسئله ای ندارند اما مطمئن شوید که بیش از مقدار توجه ها را به سمت شما جلب نمی کنند. شاید بین لباسی که برای مهمانی های شبانه می پوشید و لباسی که برای جشن عروسی انتخاب می کنید تفاوت چندانی وجود نداشته باشد اما باید حواستان باشد تا توجه زیادی را به سمت خود جلب نکنید. پیراهنی ساتن با یقه افتاده یا جامپسوتی براق، می توانند انتخابی عالی برای مراسم عروسی هستند چرا که در عین سادگی بسیار شیک و زیبا هستند.

8. روی زرق وبرق ها تجدیدنظر کنید

درست است که برای جشن عروسی باید خوش پوش بود اما توجه داشته باشید که قرار نیست همه چشم ها به سمت شما باشد. پس به جای پولک های زیاد، جنس های دیگری مانند پارچه های چین دار، تور یا پلیسه را امتحان کنید تا ظاهری چشم نواز داشته باشید، اما به معنای واقعی کلمه براق نباشید.

9. خلاف دستورالعمل ها لباس نپوشید

معمولاً بهتر است شیک و آراسته لباس بپوشید اما پیش از عروسی حتما از دستورالعمل های پوشش و محل عروسی باخبر شوید. اگر مراسم عروسی در حیاط کوچک خانه یکی از اقوام برگزار می شود لازم نیست لباس های بسیار مجلل خود را بپوشید و بهتر است کمی ساده تر و سبک تر لباس هایتان را انتخاب کنید.

در حقیقت موقعیت مکانی مراسم عروسی، ارتباط زیادی با آن چه باید بپوشید دارد. به عنوان مثال، اگر عروسی در ساحل دریا برگزار شود می دانید که لباستان باید سبک، راحت و کمی طرح دار باشد. اما اگر قرار است در یک هتل پنج ستاره برگزار شود، لباسی که انتخاب می کنید باید متناسب با فضای مجلل هتل و مهمانان باشد.

شاخص دیگری که به تعیین استایل شما کمک می کند، زمان برگزاری مراسم است. اگر مراسم هنگام نور روز باشد می توانید از لباس هایی که کمتر رسمی هستند استفاده کنید. در حقیقت می توانید رنگ های روشن تر و پارچه های سبک تر و ریزان تر را انتخاب کنید. اما اگر جشن عروسی در ساعات پایانی روز برگزار می شود باید لباس های رسمی تر و با رنگ های پخته تر و تیره تری مانند مشکی و زرشکی را انتخاب کنید. رنگ های طلایی، منجوق ها و زرق وبرق ها می توانند گزینه های انتخابی در ترکیب استایلتان باشد.

10. از پیراهن های سوراخ دار ترندی صرف نظر کنید

درست است که در این یکی دو سال اخیر پیراهن هایی با سوراخ های بزرگ روی کمر و بالای سینه بسیار ترندی شده اند اما آن ها را برای موقعیت های دیگری کنار بگذارید و از پوشیدن آن ها در مراسم عروسی که موقعیت هایی جدی محسوب می شوند خودداری کنید.

11. در انتخاب کفش مناسب سخت گیر باشید

یکی از مهم ترین آیتم های پوشش برای جشن های عروسی کفش است. پوشیدن دمپایی لاانگشتی قطعا گزینه مناسبی نخواهد بود مگر این که مراسم عروسی در ساحل دریا باشد و مجبور باشید در ماسه ها پیاده روی کنید. اگر برای رسیدن به مراسم عروسی باید پیاده روی های طولانی داشته باشید می توانید کفش کتانی تخت همراه خود داشته باشید تا در رسیدن به محل برگزاری جشن اذیت نشوید.

اگر عروسی روی چمن برگزار می شود، پیشنهاد می کنیم که از لِژها یا پاشنه هایی استفاده کنید که ضخامت بیشتری دارند تا هنگام راه رفتن در زمین فرو نروید. این اطلاعات را حتما از قبل به دست بیاورید تا جشن عروسی برایتان تبدیل به خاطره ای عذاب آور نشود.

کلام پایانی

با توجه به این که در ماه هایی به سر می بریم که ممکن است به جشن های عروسی زیادی دعوت شویم بهتر است با رعایت نکات بالا اوقات به یادماندنی را برای خود، اطرافیان و بالاخص عروس و داماد به یادگار بگذاریم. یکی از مهم ترین نکاتی که همواره باید به یاد داشته باشیم این است که بیشتر از عروس و داماد باعث جلب توجه نشده و مناسب با مکان و زمان، لباس (نوع پارچه و طرح آن)، کفش و زیورآلات خود را انتخاب کنیم. با رعایت این نکات قطعا می توانیم یکی از بهترین خاطرات خود را از جشن عروسی که دعوت شده ایم رقم زده و در آینده با یادآوری آن لبخند بزنیم.

منبع: cosmopolitan

منبع: دیجیکالا مگ

به "چه لباس هایی را نباید در جشن عروسی پوشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه لباس هایی را نباید در جشن عروسی پوشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید