پروفیل ساختمانی و تفاوت آن با پروفیل های صنعتی

به گزارش وبلاگ کارآفرین، انواع مختلفی از مقاطع فولادی که در صنعت ساخت وساز مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان پروفیل ساختمانی شناخته می شوند که با نمونه های صنعتی تفاوت زیادی ازنظر نوع کاربرد دارد.

پروفیل ساختمانی و تفاوت آن با پروفیل های صنعتی

البته تفاوت بین این محصولات تنها به نوع کاربرد آن ها ختم نمی شود، در واقع مشخصه های مختلفی وجود دارد که در تعیین کاربرد مقاطع فولادی در حوزه ساختمانی و صنعتی نقش به سزایی را ایفا می کنند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگی های پروفیل ساختمانی را بشناسید

از پروفیل های ساختمانی در قسمت های مختلف یک سازه به منظور تولید در و پنچره، اسکلت فلزی، خرپا، ستون و موارد دیگری استفاده می شود که قادر به ایجاد استحکام زیادی برای ساختمان است.

این محصولات دارای انعطاف پذیری بالای هستند که در کنار این ویژگی باید به قابلیت جوش پذیری بالا، ضخامت مناسب، دقت ابعادی بسیار زیاد و مقاومت در برابر ضربه و خوردگی اشاره کرد.

ویژگی های پروفیل صنعتی کدام است؟

نوعی از پروفیل که با استفاده از ورق سیاه و در ضخامت بالایی تولید می شود با نام صنعتی معروف بوده که به طور کلی سنگین وزن است و به همین دلیل استحکام و توان مقاومتی زیادی در برابر فشار دارد.

این نوع پروفیل آهن برای کاربرد درزمینه سوله سازی، پتروشیمی، حمل و نقل، نظامی و سازه های بزرگ تولید می شود که از قابلیت جوشکاری و سوراخکاری خوبی برای ایجاد اتصالات برخوردار است.

تفاوت پروفیل ساختمانی و صنعتی در چیست؟

علاوه بر کاربرد از جنبه های مختلفی می توان پروفیل های ساختمانی و صنعتی را با یکدیگر مقایسه کرد که شامل وزن، ابعاد، ضخامت و قیمت می شود که در ادامه به بررسی هرکدام از آن ها می پردازیم.

تفاوت پروفیل های ساختمانی و صنعتی از نظر وزن

باتوجه به اینکه برای تولید پروفیل های صنعتی از ورق هایی با ضخامت بالا استفاده می کنند که باعث می شود مقاومت زیادی در مقابل ضربه و فشار از خود نشان دهند، معمولا از وزن بالاتری در مقایسه با مدل های ساختمانی برخوردار هستند.

تفاوت ابعادی پروفیل های ساختمانی و صنعتی

یکی از مشهودترین تفاوت های که بین پروفیل ساختمانی و صنعتی وجود دارد مربوط به ابعاد آن ها بوده، به طوری که برای مدل های ساختمانی ضخامتی بین 2 تا 6 میلی متر مد نظر قرار می گیرد و طول آن نیز 6 متر است.

این درحالی است که پروفیل های صنعتی با ابعاد و ضخامت بالاتری تولید می شوند که اندازه هایی بین 10 تا 40 سانتی متری، ضخامت 5 تا 8 میلی متری و طول 12 متری دارد.

تفاوت بین قیمت پروفیل ساختمانی و صنعتی

باید این را در نظر داشته باشید که قیمت نهایی مقاطع فولادی را وزن و ضخامت آن ها تعیین می کند و باتوجه به همین موضوع می توان این طور گفت که پروفیل های صنعتی به دلیل اینکه سنگین تر هستند هزینه بیشتری را به خریدار تحمیل می کنند.

از سوی دیگر قیمت پروفیل از نوع ساختمانی در سطح پایین تری قرار می گیرد. برای اینکه بتوانید این محصولات را با کیفیت بالا خریداری کنید انتخاب مرجع معتبر بسیار حائز اهمیت است که برای این منظور وب سایت آهن باکس به نشانی www.ahanbox.com گزینه مناسبی به نظر می رسد.

جمع بندی

پروفیل ساختمانی و صنعتی ازجمله مقاطع پرکاربرد در صنایع به شمار می روند که علاوه بر نوع کاربرد در مشخصه های دیگری همچون ابعاد، وزن و قیمت با یکدیگر تفاوت دارند که باید به آن ها توجه کنید.

به طورکلی ابعاد و ضخامتی که برای پروفیل های صنعتی مد نظر قرار می گیرد بالا است که باعث افزایش وزن می شود اما مدل های ساختمانی وزن کم تری دارند که باعث کاهش قیمت آن ها می شود.

منبع: همگردی

به "پروفیل ساختمانی و تفاوت آن با پروفیل های صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفیل ساختمانی و تفاوت آن با پروفیل های صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید