مدیریت درآمد هتل از تئوری تا عمل

به گزارش وبلاگ کارآفرین، کتاب مدیریت درآمد هتل از تئوری تا عمل نوشته استانیسلاوایوانف ترجمه مهدی براتی، الهام کزازی از طریق انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است. این کتاب شامل موضوعاتی از قبیل مدیریت، اقتصاد، هتلداری، مدیریت هتل است.

مدیریت درآمد هتل از تئوری تا عمل

به گزارش وبلاگ کارآفرین کتاب مدیریت درآمد - از تئوری تا عمل مبتنی بر تحقیقات علمی و تجربه های هتلداری مباحث تئوری و علمی همراه با روش های عملیاتی برای به کارگیری آن ها است.

کتاب مدیریت درآمد - از تئوری تا عمل نوشته پروفسور استانیسلاو ایوانوف، استاد دانشگاه مدیریت وارنا و ترجمه مشترک مهدی براتی و الهام کزازی منتشر شد. این کتاب مبتنی بر تحقیقات علمی و تجربه های هتلداری، و حاوی مطالب کاربردی و مفید در زمینه مدیریت درآمد در هتل ها و سایر مراکز اقامتی انتفاعی است.

اطلاعات کلی کتاب مدیریت درآمد - از تئوری تا عمل

نویسنده: استانیسلاو ایوانف

مترجمان: مهدی براتی، الهام کزازی

نوبت چاپ: اول 1396

تعداد صفحات: 194

قطع: وزیری

شابک: 8-10-8731-600-978

معرفی مباحث کتاب مدیریت درآمد هتل

  • مقدمه ای بر مدیریت درآمد هتل
  • اصول مالی مدیریت درآمد هتل
  • سیستم مدیریت درآمد هتل
  • فرآیند مدیریت درآمد هتل
  • معیارهای مدیریت درآمد هتل
  • تقسیم بندی، پروفایل بندی و هدف گذاری بازار
  • تامین اطلاعات برای فرآیند مدیریت درآمد
  • تجزیه و تحلیل مدیریت درآمد
  • پیش بینی مدیریت درآمد
  • ایجاد ارزش
  • ابزارهای قیمت گذاری مدیریت درآمد هتل
  • ابزارهای غیر قیمت گذاری مدیریت درآمد هتل
  • ابزارهای ترکیبی مدیریت درآمد هتل
  • مدیریت درآمدها در مراکز مدیریت درآمد مختلف هتل
  • مدیریت درآمد هتل، اخلاق و بازاریابی

درباره صنعت هتل داری

صنعت هتل داری از زمان پیدایش تا امروز، و در سطح جهان، پیوسته در حال تغییر و تحول بوده است: از ارائه خدمات ابتدایی تخت و صبحانه تا ارائه خدماتی که هم از نظر تنوع و هم از نظر شیوه های ارائه حرفه ای و لوکس به طور باورنکردنی پیشرفت و توسعه داشته و در بسیاری از موارد حتی توانسته اند مقوله اقامت را به خدمات ثانویه یک هتل تبدیل کنند. تشکیل زنجیره های بزرگ هتلداری در سطوح منطقه ای و بین المللی با ویژگی های منحصر، تعریف خدمات مختلف و گاه متمایز قابل ارائه برای میهمانان، آسان سازی دسترسی میهمانان به خدمات اقامتی، پذیرایی و حتی تفریحی هتل و ... ، با شناسایی صحیح و اصولی نیازها و خواسته های مشتریان و تلاش در جهت رفع این نیازها محقق شده است.

بدیهی است کلیه اقداماتی که برای توسعه و پیشرفت هتل داری انجام شده، با هدف به دست آوردن سهم بالاتر از بازار پردرآمد آن است و این امر امکان پذیر نبوده و نیست مگر با نگاه علمی به این صنعت. بی تردید پیشرفت های حاصل شده در هتل داری؛به ویژه در کشورهای پیشرو در این امر؛ مرهون به کارگیری تیم های تحقیق، توسعه و رویکردهای علمی این رشته است. در کشور ما نیز با ورود رشته هتل داری به برخی از دانشگاه ها، قدم های مثبتی در راستای نگرش علمی به هتل داری برداشته شده است، اما راه درازی تا تحقق کامل این امر در پیش است و به کارگیری کتاب ها و سایر منابع علمی و کاربردی در این زمینه می تواند بهترین راه گشا در دست یابی به اهداف توسعه ای این صنعت باشد.

علیرغم تصور همگانی بر پیچیدگی دانش مدیریت درآمد در هتل، اصل و مبنای آن؛ در صورت شناخت دقیق و اشراف بر مفاهیم و اصول مدیریت درآمد؛ امری ساده و در عین حال تأثیر گذار است. براساس تعاریف پذیرفته شده، مفاهیم مدیریت درآمد درباره فروش محصول مناسب به میهمان یا مشتری مناسب با قیمت مناسب در زمان مناسب و برای مدت زمان مناسب است. به دیگر سخن، مدیریت درآمد شامل به کارگیری تکنیک های کارآمد با استراتژی مناسب در جهت مدیریت تقاضا است که این تکنیک ها ارتباط تنگاتنگی با پیش بینی رفتار مصرف کننده؛ در سطح خرد؛ و بهینه سازی محصول در دسترس و قیمت آن، با هدف افزایش درآمد دارند.

امروزه لزوم به کارگیری روش های علمی در کنار روش های تجربی، به عنوان بستر و چارچوب مناسب، برای دستیابی به موفقیت در ارائه خدمات صنعت هتلداری امری اثبات شده و بدیهی است که به ویژه در کشورهای پیشروی این صنعت توجه ویژه ای به آن شده است. در عمل، روش های عملیاتی مرتبط با مفاهیم مدیریت درآمد، از طریق مدیران با تجربه صنعت هتل در کشور به کارگرفته می شود. با این حال آن چه در این میان اهمیت می یابد نگاه اصولی، علمی و همه جانبه به تکنیک های مدیریت درآمد به منظور به کارگیری جامع و همه جانبه آن ها و به تبع آن، دست یابی به افزایش درآمد هتل است.

کتاب مدیریت درآمد هتل - از تئوری تا عمل با توجه به نیاز جامعه هتل داری کشور اعم از شاغلان در هتل و دانشجویان رشته هتل داری ترجمه شده است. این کتاب شامل مباحث تئوری و علمی همراه با روش های عملیاتی برای به کارگیری آن ها است.

بیشتر بخوانید: درآمد بهترین هتل های ایران چقدر است؟ | درآمد هتل در کیش چقدر است؟

در بخش هایی از کتاب به اصول مالی مدیریت درآمد، فرایندها و سیستم کلی آن اشاره شده است. از جمله مباحث با اهمیت کتاب، معرفی معیارهای مدیریت درآمد و روش های اندازه گیری و سنجش این معیارها با فرمول های ریاضی و آماری کاربردی در جهت برنامه ریزی صحیح برای بهینه سازی درآمد در هتل است.

علاوه بر معیارهای معرفی شده، داده ها و اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت درآمد و شیوه های تجزیه و تحلیل این اطلاعات نیز در بخش هایی از کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. خلق ارزش برای مشتری با هدف افزایش درآمد مبحث دیگری از کتاب است که به ویژه برای مدیران بازاریابی هتل ها مقوله ای بسیار کاربردی است.

از جمله اصول مهم در مدیریت درآمد هتل، دانش به کارگیری ابزارهای مختلف مدیریت درآمد در شرایط و موقعیت های مختلف است. این ابزارها شامل ابزارهای قیمتی، ابزارهای غیرقیمتی و ابزارهای ترکیبی است که به طور جامع و مفصل در سه فصل از کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

به کارگیری ابزارهای مدیریت درآمد امکان ایجاد دغدغه های اخلاقی در بازار رقابت هتل ها را به همراه دارد و به همین دلیل فصل پایانی به اصول اخلاقی مدیریت درآمد اختصاص یافته است تا کتاب را به مجموعه ای جامع و کامل برای به کارگیری علاقه مندان تبدیل کند.

در ترجمه کتاب ضمن تلاش برای حفظ اصالت متن و عدم اعمال سلیقه شخصی، با استفاده از تجربه طولانی در مدیریت هتل های بزرگ کشور و با توجه به شرایط حاکم بر مدیریت هتل ها و مراکز اقامتی در ایران، سعی شده است تا مطالب به اصطلاح ایرانیزه شده و قابلیت استفاده کامل در هتل های ایران را داشته باشد. در این راستا بخشی از محتوای کتاب اصلی که مغایر با فرهنگ و شئونات مذهبی و یا بدون کاربرد بوده، حذف شده است.

مطالعه این کتاب علاوه بر مدیران هتل ها، به کلیه افرادی که مسئولیت مدیریت درآمد در هتل ها را دارند، مدیران بازاریابی و فروش، پژوهشگران، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های گردشگری و هتل داری و دیگر علاقه مندانی که در پی راه هایی برای ارتقاء دانش خود در این زمینه هستند، توصیه می شود.

بی تردید تا علمی شدن صنعت هتل داری در کشور راه طولانی در پیش است و امید که ارائه این کتاب به جامعه هتل داری کشور گامی مؤثر در این زمینه باشد تا در آینده نزدیک شاهد موفقیت های روزافزون برای سرمایه گذاران و فعالان این صنعت باشیم.

کتاب مدیریت درآمد - از تئوری تا عمل نوشته پروفسور استانیسلاو ایوانوف،استاد دانشگاه مدیریت وارنا و ترجمه مشترک مهدی براتی و الهام کزازی در 197 صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و به قیمت 15 هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات مهکامه به چاپ رسیده است.

منبع: دنیای سفر

به "مدیریت درآمد هتل از تئوری تا عمل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت درآمد هتل از تئوری تا عمل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید