وای فای 7 سرعت ویندوز 11 را به 2 گیگابیت بر ثانیه می رساند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، مایکروسافت اظهار داشت پشتیبانی از وای فای 7 را به نسخه 24H2 ویندوز 11 اضافه می نماید. وای فای 7 سرعت ویندوز 11 را با یک جهش روبرو نموده و به 2 گیگابیت بر ثانیه می رساند.

وای فای 7 سرعت ویندوز 11 را به 2 گیگابیت بر ثانیه می رساند

انتظار می رود نسخه 24H2 ویندوز 11 اواخر سال جاری به عنوان به روزرسانی بزرگ سیستم عامل مایکروسافت، عرضه گردد.

سخت افزارهای مبتنی بر Wi-Fi 7 در چند ماه گذشته، وارد بازار شدند ولی ویندوز 11 فعلی از آن پشتیبانی نمی نماید. بعلاوه، مایکروسافت اعلام نموده

مزایای وای فای 7

Wi-Fi 7 که نام استاندارد IEEE 802.11be است؛ آخرین نسل وای فای به شمار آمده و سرعت بالاتری نسبت به وای فای 6 و وای فای 6E ارائه می نماید. بعلاوه، کارایی، تاخیر و قابلیت اطمینان بهتری ارائه خواهد نمود.

به طور مشخص، می تواند سرعتی تا 4 برابر بیشتر نسبت به Wi-Fi 6E ارائه کرد و سرعت دستگاه ها را به چند گیگابیت بر ثانیه برساند که برای بازی های آنلاین، استریم ویدئو یا ویدئو کنفرانس ها بسیار بهتر است.

چند مزیت بزرگ دیگر وای فای 7:

  • وای فای 7 از فناوری به نام MLO (سرنام Multi-Link operation) برخوردار است که به دستگاه ها اجازه می دهد به طور همزمان از چندین باند رادیویی (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و/یا 6 گیگاهرتز) استفاده نمایند و مانع از ازدحام شبکه شوند.
  • دیگر مزیت بزرگ Wi-Fi 7، بهره مندی از پهنای باند فوق عریض 320 مگاهرتزی است که دو برابر پهنای باند 160 مگاهرتزی در وای فای 6 است. در اپلیکیشن های AR/VR و کارهای سنگین، این پهنای باند 2 برابری خیلی یاری نماینده است.
  • مدولاسیون 4096-QAM نیز سرعت انتقال داده ها را تا 20 درصد افزایش می دهد و کیفیت پخش ویدئو، کنفرانس ویدئویی و موارد دیگر را بهبود خواهد بخشید.

فراموش نکنیم که وای فای 7 فقط روی سخت افزارهای جدیدی که با این فناوری عرضه می شوند؛ در دسترس است. هم مودم و روتر باید از وای فای 7 پشتیبانی نمایند و هم گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر گیرنده باید وای فای 7 باشد.

مثلا، گوشی جزو اولین اسمارت فون هایی است که با پشتیبانی از وای فای 7 وارد بازار می گردد یا لپ تاپ Dell XPS 14 از وای فای 7 پشتیبانی می نماید.

شایعات زیادی درباره عرضه ویندوز 12 در پایان سال جاری و خداحافظی با ویندوز 11 به گوش می رسید اما عرضه نسخه 24H2 نشان داد غول ردموند فعلا برنامه ای برای تغییر شماره سیستم عامل ندارد.

منبع: شبکه چی

به "وای فای 7 سرعت ویندوز 11 را به 2 گیگابیت بر ثانیه می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وای فای 7 سرعت ویندوز 11 را به 2 گیگابیت بر ثانیه می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید