نحوه پشتیبان گیری از داده های واتساپ در اندروید و آیفون

به گزارش وبلاگ کارآفرین، واتساپ یکی از محبوب تری اپلیکیشن های پیغام رسان موجود کنونی است. یکی از مسائل رایج در میان کاربران واتساپ، از دست رفتن پیغام های قبلی آن ها به دلیل آسیب تماشا، گم شدن یا تغییر گوشی هوشمند آن ها است. دلیل از دست رفتن اطلاعات واتساپ در هنگام تعویض دستگاه، ذخیره نکردن پیغام ها بر روی سرور است. واتساپ پیغام های کاربران را تنها بر روی دستگاه آن ها ذخیره می نماید.

نحوه پشتیبان گیری از داده های واتساپ در اندروید و آیفون

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از rahnamato، به منظور جلوگیری از از دست دادن اطلاعات، کاربران می توانند یک نسخه پشتیبان اتوماتیک برای ذخیره سازی تمام مکالمات خود فعال نمایند. در این مطلب قصد داریم نحوه فعالسازی قابلیت پشتیبان گیری واتساپ را در اندروید و iOS به شما آموزش دهیم.

پشتیبان گیری از داده های واتساپ در اندروید

برای پشتیبان گیری از پیغام های واتساپ در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد واتساپ شده و Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، از بین تنظیمات موجود Chats را انتخاب کنید.

در صورتی که از قبل گزینه پشتیبان گیری را فعال نموده باشید، در قسمت Chat Backup زمان و تاریخ ایجاد فایل بکاپ قابل مشاهده است.

از قسمت Chat Backup می توانید نحوه پشتیبان گیری از داده های واتساپ خود را انتخاب کنید. می توانید این داده ها را در حساب گوگل درایو خود ذخیره کنید. با انتخاب این گزینه می توانید بازه زمانی پشتیبان گیری (روزانه، هفتگی، ماهانه و ...) را نیز انتخاب کنید.

بعلاوه می توانید معین کنید که فقط زمانی که دستگاه شما به وایفای متصل است، از داده های واتساپ بکاپ گرقته گردد. می توانید از ویدئو های موجود درچت های خود نیز بکاپ بگیرید. توجه داشته باشید در صورتی که پشتیبان گیری شما به وسیله داده های تلفن همراه انجام گردد، با دانلود مکرر ویدئو، حجم زیادی از داده تلفن همراه شما کاسته خواهد شد

با انجام این تنظیمات، واتساپ در بازه های زمانی انتخاب شده به طور اتوماتیک از داده های انتخابی شما پشتیبان گیری می نماید. علاوه بر این، می توانید بصورت دستی نیز از داده های خود بکاپ گیری کنید.

پشتیبان گیری از داده های واتساپ در iOS

در گوشی های آیفون، داده های پشتیبان گیری شده به جای گوگل درایو در iCloud ذخیره می شوند. برای این کار کافی است مسیر WhatsApp> Settings> Chats and calls> Backup of chats را دنبال نموده و سپس Back up now را انتخاب کنید. مانند اندروید، به وسیله iOS نیز می توانید در بازه های زمانی انتخاب شده بصورت اتوماتیک از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. مکالمات و تمام فایل های چندرسانه ای واتساپ در iCloud شما ذخیره می شوند. بعلاوه می توانید انتخاب کنید که آیا از ویدئو ها نیز بکاپ گرفته گردد یا خیر.

پشتیبان گیری از استیکر های واتساپ

می توانید علاوه بر مکالمات، اسناد، یادداشت های صوتی، تصاویر و ویدئوها، از مجموعه استیکر های خود نیز در iOS پشتیبان گیری کنید. این قابلیت نوی است که در نسخه های قدیمی تر واتساپ وجود نداشت.

ابتدا باید با یک شخص مورد اعتماد وارد مکالمه شده و استیکر هایی که قصد بکاپ گیری از آن ها را دارید را برای او ارسال کنید. پس از ارسال استیکر های مورد نظر، می توانید با یک پشتیبان گیری ساده از این مصاحبه، استیکر های انتخاب شده را بر روی فضای موردنظرتان ذخیره کنید.

بازیابی تاریخچه مکالمات واتساپ در اندروید

برای بازیابی داده های واتساپ در دستگاه اندرویدی نو، باید از همان شماره تلفن و حساب گوگل دستگاه قبلی خود بهره ببرید.

پس از نصب واتساپ و تایید شماره تلفن خود و عبور از مراحل تایید ابتدایی، در صفحه ظاهر شده گزینه Restore را انتخاب کنید تا چت ها و رسانه های گوگل درایو شما بازیابی گردد.

پس از اتمام فرآیند بازیابی، روی Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل، خواهید دید که چت های شما ظاهر می شوند. بعد از بازیابی چت ها واتساپ به طور اتوماتیک فایل های صوتی و ویدئویی شما را از گوگل درایو بکاپ گیری می نماید.

بازیابی تاریخچه مکالمات واتساپ در iOS

پس از ورود به واتساپ، قسمت Settings > Chats > Chat Backup را آنالیز کنید تا ببینید آیا نسخه پشتیبان iCloud در این قسمت وجود دارد یا خیر.

اگر مطمئن نیستید که کدام فایل، آخرین فایل پشتیبان موجود است، می توانید واتساپ را حذف و مجدد نصب کنید.

پس از تأیید شماره تلفن، مانند اندروید مراحل بازیابی پیغام های خود را دنبال کنید.

منبع: فرارو

به "نحوه پشتیبان گیری از داده های واتساپ در اندروید و آیفون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پشتیبان گیری از داده های واتساپ در اندروید و آیفون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید