محموله دوم واکسن روسی کرونا آدینه به ایران ارسال می گردد، فراوری مشترک به زودی

به گزارش وبلاگ کارآفرین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه فراوری مشترک واکسن کرونا با روسیه به زودی در ایران شروع خواهد شد بیان کرد که محموله دوم واکسن روسی فردا (آدینه) به ایران ارسال می گردد.

محموله دوم واکسن روسی کرونا آدینه به ایران ارسال می گردد، فراوری مشترک به زودی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کارآفرین، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در حاشیه سفر محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به مسکو در گفت وگویی بیان کرد که به زودی فراوری مشترک واکسن کرونا ایران و روسیه در ایران شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصاحبه های بسیار خوبی بین وزارتخانه های بهداشت ایران و روسیه انجام شد که می تواند نقطه عطفی برای گسترش روابط دو کشور در عرصه بهداشت و درمان و دارو باشد.

سفیر ایران با ذکر این نکته که با روسیه در عرصه فراوری مشترک واکسن به تفاهم های بسیار خوبی رسیدیم، گفت: در بحث فراوری مشترک، ان شاءالله کار به زودی در ایران شروع خواهد شد و زودتر از زمانی که تصور می کردیم کار ها پیش می رود و ان شاءالله در آینده نزدیک فراوری مشترک را در ایران خواهیم داشت.

جلالی خاطرنشان کرد: طرف روسی طبق وعده به ما خاطرنشان کرد که محموله دوم برای پنجشنبه آماده است و می توانیم محموله دوم واکسن را روز آدینه به ایران ارسال کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این گفته بود که محموله های بعدی واکسن روسی کرونا آخر بهمن، دهه های اول و دوم اسفند و همچنین فروردین به کشور ارسال می گردد.

شانه ساز نیز در گفت وگویی سفرش به مسکو را سفر خوبی خواند و بیان کرد: در بعد تبادل تجربیات هم دیدن سایت و شرکت فراوری کننده واکسن کرونا اطلاعات خوبی دریافت کردیم و خیلی از ابهامات رفع شد و اطلاعات خوبی نیز روس ها درباره توانمندی های شرکت های داروسازی و واکسن سازی ایران کسب کردند.

لازم به ذکر است هواپیمای ماهان حامل واکسن کرونا که از فرودگاه مسکو بارگیری نموده بود، روز پنجشنبه 16 بهمن ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و اولین محموله وارداتی واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست هفتگی با وبلاگ کارآفرین گفته بود: جهت هایی متعددی رفته ایم و چندین میلیون دوز واکسن از کنسرسیوم کواکس برای ایران خریداری شده است از سوی دیگر واکسن ایرانی - کوبایی خریداری شده و بعد از مراحل بالینی در داخل فراوری صورت می گیرد. با چین و هند مصاحبه هایی خوبی انجام شده و منتظریم که به سرعت وارد شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محموله دوم واکسن روسی کرونا آدینه به ایران ارسال می گردد، فراوری مشترک به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله دوم واکسن روسی کرونا آدینه به ایران ارسال می گردد، فراوری مشترک به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید