فونسکای پرتغالی طلای خود را تکرار کرد، آلمان هم طلا گرفت

به گزارش وبلاگ کارآفرین، در ششمین روز از رقابتهای جودو قهرمانی دنیا که میزبانی مجارستان در بوداپست جریان دارد، جودوکاران اوزان 100- کیلوگرم مردان و 78- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که دانیل فونسکا پرتغالی مدال طلای دوره قبل خود در را تکرار کرد و آنا واگنر نیز برای آلمان ها یک نشان طلا کسب کرد.

فونسکای پرتغالی طلای خود را تکرار کرد، آلمان هم طلا گرفت

در وزن 78- کیلوگرم زنان همه کارشناسان حاضر در انتظار کسب طلا توسط مالونگا فرانسوی بودند. قهرمان دوره قبل جهان و دارنده طلای اروپا و مسترز دوحه در بوداپست هم عملکرد خوبی داشت و با رجحان مقابل جودوکاران کرواسی، اکراین و هلند به فینال رسید. از آن سوی جدول نیز آنا واگنر از آلمان نیز مغولستان، روسیه، هلند و ژاپن را از پیش رو برداشت و به ملاقات نهایی و مبارزه با مالونگا رسید.

مبارزه خاتمهی یک جودو جذاب و دیدنی بود که واگنر در امتیاز طلایی صاحب رجحان شد و نخستین طلای خود و آلمان را کسب کرد.مالونگا روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. مامی یوموکی از ژاپن به همراه استینهویس از هلند به نشان برنز مشترک رسیدند.

در وزن 100- کیلوگرم مردان که چند چهره عنوان دار از جمله نیکفورف بلژیکی، کنتارو ژاپنی، کریل مارت فرانسوی، آرمان آدامیان روسی و گاسیموف آذربایجانی از رسیدن به مدال بازماندند، این دانیل فونسکا پرتغالی بود که چون دوره گذشته قدرت خود را به همه رقبا تحمیل کرد و دومین طلای متوالی خود را به سینه آویخت. وی در 5 مبارزه خود تا مدال طلا جودوکاران ازبکستان، کانادا، گرجستان، هلند و صربستان را با ضربه فنی شکست داد و در مجموع تنها چیزی نزدیک به 10 دقیقه روی تاتامی مبارزه کرد.

کوکولج از صربستان نایب قهرمان این وزن شد و نقره گرفت. لیپارتیانی از گرجستان با رنکینگ یک جهان، نقره المپیک به همراه سلمانیدزه هر دو از گرجستان به نشان برنز مشترک رسیدند.

رقابتهای انفرادی امروز شنبه با برگزاری مبارزات دو وزن 78+ کیلوگرم زنان و 100+ کیلوگرم مردان به خاتمه می رسد و فردا هم مسابقات تیمی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فونسکای پرتغالی طلای خود را تکرار کرد، آلمان هم طلا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فونسکای پرتغالی طلای خود را تکرار کرد، آلمان هم طلا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید