غارهای اسرارآمیز موستانگ ، نپال

به گزارش وبلاگ کارآفرین، غارهای موستانگ نپال

امپراطوری موستانگ در فلات تبت، یکی از دوردست ترین و دور افتاده ترین منطقه ها هیمالیای نپال است. در بین رشته کوه های هیمالیا، غارهایی وجود دارند که از حیرت انگیزترین رازهای باستان شناسی دنیا هستند. موستانگ به معنای اسب وحشی، نامی است که روی این غارها گذاشته شده است و از همان امپراطوری برگرفته شده است. تعداد زیاد غارهای این منطقه که بدست بشر ساخته شده اند، که به حداقل 10 هزار عدد می رسد، باعث شگفت شدن این منطقه شده اند، غارهایی که قدمت آنها به قرن ها پیش تخمین زده شده است. اما واقعا راز این غارها چیست و این تعداد غار چگونه در زمان های گذشته ایجاد شده اند و چه کاربردی داشته اند؟ در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا از این غارهای رازآلود بیشتر بدانید.

غارهای اسرارآمیز موستانگ ، نپال

غارهای موستانگ (Caves of Mustang) در نپال

هیچ جای دیگری در نپال مانند این منطقه، چشم اندازی به این شکل ندارد و در جای جای آن می توان دره های عمیقی را دید که بوسیله رودخانه Gandaki کنده شده اند و صخره هایی با شکل و شمایل عجیب و غریب بوجود آورده اند. همانطور که در بالا گفته شد، تخمین زده شده که حدود 10 هزار غار در این منطقه وجود دارد که برخی از آنها در ارتفاع بسیار زیادی از سطح زمین (ارتفاع 150 فوتی) هستند.

چیزی که تعیین است این است که هنوز هم هیچ کس نمی داند که چه کسی این غارها را کنده است یا حتی مردم آن دوران چطور از این صخره ها بطور عمودی بالا رفته اند و این غارها را حفر نموده اند و جالب است بدانید که دسترسی به برخی از این غارها حتی برای ماهرترین صخره نوردان هم کاری غیر ممکن است.

بیشتر این غارها امروزه خالی از سکنه هستند اما در برخی از آنها هم نشانه هایی از زندگی دیده می گردد. به طور تعیین از برخی از این غارها به عنوان محل دفن اجساد استفاده می شده است چون اجساد بی شماری در این غارها پیدا شده است که بر روی تخت های چوبی با جواهراتی از مس روی بدنشان آرمیده بودند.

باستان شناسان بر این اعتقادند که غارهای موستانگ نپال در 3 دوره زمانی استفاده شده اند. آنها می گویند این غارها در ابتدا حدود 3000 سال پیش به عنوان محل دفن اجساد استفاده می شده اند و بعد حدود 1000 سال پیش به عنوان مکانهایی برای زندگی تبدیل شدند که این موضوع هم ممکن است برای فرار از جنگ و پناه به دره ها بوده باشد. دوره سوم هم آخرین دوره است که افراد این غارها را رها کردند و به روستاهای سنتی رفتند و از این غارها به عنوان مکانی برای مدیتیشن استفاده می کردند و برخی از غارها هم به صومعه هایی تبدیل شدند.

در این میان یکی از صومعه ها، GanLuri Gompadaki نام دارد که از بقیه مشهور تر است. این صومعه حداقل 100 متر با زمین فاصله دارد و ساختاری تعجب برانگیز دارد. هیچ مستندی که مربوط به Gompa باشد وجود ندارد اما نقاشی هایی که روی دیواره های آن کشیده شده است مربوط به قرن چهاردهم یا قبل تر از آن است.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت

به "غارهای اسرارآمیز موستانگ ، نپال" امتیاز دهید

861 کاربر به "غارهای اسرارآمیز موستانگ ، نپال" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غارهای اسرارآمیز موستانگ ، نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید