عادت های بدی که برایمان مفید هستند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ترک عادت های بد شاید سخت باشد، اما این عادت ها می توانند برایتان مفید هم باشند.

عادت های بدی که برایمان مفید هستند

محققان دانشگاه آکسفورد ِ انگلیس به تازگی پی برده اند غذا خوردن با دهان باز، مزه غذا را بهتر می نماید. به گفته آن ها، با این کار غذا در پشت حلق راهنمایی و به این ترتیب، عطر غذا راحت تر حس می گردد؛ بنابراین درست است که غذا خوردن با دهان باز کار بدی تلقی می گردد، اما بی فایده هم نیست.

در ادامه از عادت های بد دیگری خواهیم گفت که برایمان مفیدند.

جویدن ناخن ها: جویدن ناخن ها شاید برای بعضی ها کار مشمئز کننده ای باشد، اما بعضی دانشمندان معتقدند این کار می تواند به حفظ سلامت بدن یاری کند.

آن ها می گویند با این کار باکتری های جدیدی به بدن معرفی می شوند، امری که همانند واکسیناسیون، به آماده شدن دستگاه دفاعی بدن برای مقابله با این باکتری ها در آینده یاری می نماید.

جویدن آدامس: عادت آدامس جویدن شاید سر و کارتان را به دندانپزشکی بیاندازد، اما ممکن است ارزشش را داشته باشد. بر اساس تحقیقات، اثر جویدن در بهبود تمرکز و حافظه بیشتر از کافئین است. این کار باعث افزایش سطح کورتیزول یا همان هورمون اضطراب می گردد، امری که باعث می گردد مدت بیشتری هوشیار و متمرکز بمانید.

شلختگی: اگر در خانه پایتان دائماً به اسباب بازی های کودک تان گیر می نماید، شاید فرزندتان یک نابغه باشد. به گفته محققان دانشگاه مینه سوتای آمریکا، شلختگی یکی از نشانه های باهوش بودن است.

کسانی که از هوش بالاتری برخوردارند، وقت خود را برای مرتب کردن و نظم دادن به وسایل هدر نمی دهند. بی نظمی و به هم ریختگی، خلاقیت را هم بیشتر می نماید.

قوز کردن: بار دیگری که کسی به خاطر قوز کردن بعد از یک روز کاری طولانی به شما تذکر داد، این را به او بگویید. به گفته دانشمندان دانشگاه بیمارستان نورث تیز ِ انگلیس، بعد از یک فعالیت سنگین بدنی، اندکی خم شدن به جلو می تواند برای ستون فقرات مفید باشد.

تحقیقات نشان داده وقتی قوز می کنید دیسک های ستون فقرات با مایع درونی خود به اصطلاح روغن کاری می شوند، امری که مانع از خشک و سفت شدن پشت می گردد.

دیر کردن: دیر رسیدن به مهمانی شاید میزبان را عصبانی کند، اما آرامش مهمان را حفظ می نماید. تحقیقات پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد ِ آمریکا نشان داده کسانی که موضوع وقت شناسی را جدی نمی گیرند، احتمالاً اضطراب کمتری دارند.

این افراد احتمالاً سبک زندگی سالم تر و شادتری هم دارند.

زیاد خوابیدن: قطع زنگ ساعت هنگام صبح و خوابیدن دوباره، شاید برای زندگی شغلی تان خیلی خوب نباشد، اما برای سلامت تان مفید است. تحقیقات نشان داده خواب به کاهش اضطراب و بهبود عملکرد مغز و حافظه یاری می نماید، بنابراین باعث می گردد از سلامت بیشتری برخوردار شوید.

نداشتن خواب کافی می تواند خطر وقوع تصادفات رانندگی و ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

بازی کردن با مو ها: بار دیگری که احساس کسل بودن کردید، یادتان باشد پیچاندن مو ها در چنین موقعیتی می تواند یاری کننده باشد. تحقیقات نشان داده زمانی که تمرکز افت می نماید، بازی با مو ها می تواند خستگی و کسالت را کمتر دهد.

بازی با مو ها حتی می تواند اضطراب را هم کاهش دهد و یاری کند قبل از خواب آرام بگیرید.

بی قراری: تکان دادن بدن و ضربه زدن با دست ها و پا ها می تواند به کاهش وزن یاری کند. تحقیقات دانشمندان کلینیک مایو ِ انگلیس می گوید در این حالت 10 برابر بیشتر از زمانی که تحرکی ندارید، کالری می سوزانید.

فحاشی: اگر زمانی که به خودتان صدمه ای می زنید، آغاز به دشنام دادن کنید، این کار مثل یک مسکن برایتان عمل خواهد نمود. دانشمندان دانشگاه کیل ِ انگلیس در پژوهشی پی بردند شرکت کنندگانی که با فریاد دشنام داده بودند، درد را بیشتر تحمل نموده بودند. با این کار اندازه تحمل درد 33 درصد بیشتر شده بود.

از بقیه شرکت کنندگان خواسته شده بود کلمات بی معنایی را فریاد بزنند، اما این کار یاری چندانی به تحمل درد ننموده بود.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "عادت های بدی که برایمان مفید هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادت های بدی که برایمان مفید هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید