طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی با تکه های خامه به روش اکبر مشتی

به گزارش وبلاگ کارآفرین، طرز تهیه بستنی خانگی هم ساده است و هم یک کار جالب و هیجان انگیز که بچه ها هم دوستش دارند. دستور بستنی سنتی در خانه هم با ثعلب و هم بدون ثعلب در اغلب کتاب های آشپزی آورده شده است و نیاز به دستگاه بستنی سازی هم ندارد. یکی از بهترین و قدیمی ترین دستورهای بستنی سنتی طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی با ثعلب و بدون ثعلب با تکه های خامه است. شما به راحتی می توانید این دسر ساده و ارزان و کم هزینه را در خانه درست کنید. طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی با تکه های خامه و با ثعلب به روش اکبر مشتی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی با تکه های خامه به روش اکبر مشتی

طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی به روش اکبر مشتی

مواد لازم

شیر پرچرب: 1 لیتر

خامه پرچرب: به مقدار دلخواه

ثعلب: 2 قاشق چایخوری

گلاب: ½ استکان

زعفران دم کرده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 300 گرم

خلال مغز پسته: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه بستنی خانگی سنتی زعفرانی با ثعلب ابتدا باید شکر و ثعلب را با هم مخلوط کنید. شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و سپس کم کم ترکیب شکر و ثعلب را اضافه کنید و مرتب هم بزنید. شکر و ثعلب را باید کم کم اضافه کنید چون در غیر این صورت در شیر گوله می شود. پس ترکیب شکر و ثعلب را در چهار یا پنج مرحله اضافه کنید.

مرحله دوم

ترکیب شیر، شکر و ثعلب را مرتب هم بزنید تا غلیظ شود و قوام بیاید. حالا شیر قوام آمده را از روی حرارت بردارید و در یک کاسه فلزی بریزید. گلاب و زعفران را به این ترکیب اضافه کنید و روی ظرف را با ثعلب بپوشانید تا روی آن حالت ته دیگی پیدا نکند و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله در یک کاسه بزرگ مقدار زیادی یخ بریزید تا حدی که وقتی کاسه فلزی بستنی را در کاسه یخ می گذارید تا بالای آن را یخ بپوشاند. وقتی کاسه فلزی را در کاسه یخ گذاشتید مرتب مایه بستنی را با لیسک یا کفگیر هم بزنید تا کاملا سرد شود. حالا ظرف بستنی را به مدت 1 ساعت در فریزر بگذارید تا اطراف بستنی خودش را بگیرد و سفت شود و به اصطلاح ببندد.

مرحله چهارم

وقتی بستنی در اطراف ظرف خودش را گرفت (چون بستنی ابتدا از اطراف ظرف شروع به بستن می کند) با قاشق از اطراف به مرکز ظرف بستنی را بریزید و مرتب این کار را تکرار کنید. دوباره ظرف بستنی را در فریزر بگذارید تا دوباره کناره های بستنی شروع به بستن بکند. هر بار دوباره بستنی را به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت در فریزر بگذارید تا دوباره کناره های بستنی ببندد. این کار را آنقدر تکرار کنید که تمام حجم بستنی به مرکز ظرف شما بیاید.

زمان آماده شدن بستنی شما بستگی به دمای فریزرتان دارد و ممکن 9 الی 10 ساعت طول بکشد تا بستنی کاملا آماده شود و شکل و شمایل بستنی به خودش بگیرد.

برای اضافه کردن خامه و پسته به بستنی سنتی با زعفران این کار را در مرحله نهایی انجام دهید. خامه پرچرب را در یک کیسه فریزر بریزید و آن را پخش کنید (ضخامت خامه باید نازک شود) و در فریزر بگذارید تا خوب سفت شود و خودش را بگیرد.

وقتی خامه سفت شد و خودش را گرفت آن را خرد کنید و همراه به خلال پسته در بستنی بریزید و خوب هم بزنید. دوباره بستنی را در یک ظرف درب دار بریزید و در فریزر بگذارید تا دوباره سفت شود.

طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی بدون ثعلب هم مرسوم است اما بستنی زعفرانی سنتی با ثعلب بهتر عمل می آید و خودش را می گیرد.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی با تکه های خامه به روش اکبر مشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی خانگی با تکه های خامه به روش اکبر مشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید