شکم گردی در رستوران های اسکاتلند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، غذاهای اسکاتلندی

کافیست یک بار پایتان به اسکاتلند برسد تا خودتان بفهمید که چرا افراد خیلی راحت شیفته و مجذوب این کشور می شوند، منظره بی نهایت زیبایی که از طبیعت این کشور وجود دارد، تاریخ و فرهنگ و مردم آن باعث می گردد تا اگر یک بار به آن جا سفر کنید، بارها و بارها به آنجا برگردید. یکی دیگر از موارد جالبی که در سفر به اسکاتلند دستگیرتان می گردد این است که اسکاتلند فرهنگی کاملا جد ا از بقیه انگلستان دارد. در این نوشتار می خواهیم غذاهای اسکاتلندی را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به این کشور زیبا آن ها را حتما امتحان کنید. با خبرنگاران همراه شوید:

شکم گردی در رستوران های اسکاتلند

کولن اسکینک

کولن اسکینک یک سوپ خوشزه و داغ است که معمولا در روزهای سرد فصل زمستان درست می شود و نام آن طوری است که ممکن است برایمان کمی خنده دار باشد اما به زبان ساده، کولن یکی از شهرهای کشور اسکاتلند است که این غذا از آن جا نشات گرفته شده است و اسکینک هم یک کلمه اسکاتلندی است که به معنای سوپ با گوشت است.

کول اسکینک از ماهی دودی، سیب زمینی و پیاز درست می شود و اگر دوست دارید تا طعم اصلی و اصیل این غذا را بخورید باید به شهر کولن بروید.

فرنی

فرنی که در خود کشور اسکاتلند به آن پاریچ گفته می شود یکی از قدیمی ترین غذاهای دنیا محسوب می شود که به کشور اسکاتلد متعلق است. جالب است بدانید که اجساد مومیایی شده در این کشور را که به هزاران سال پیش برمی شود آزمایش کردند و در جریان این آزمایش در شکم های آن ها جودوسر فرنی پیدا شده است. اسکاتلند یکی از برترین فراوری نمایندگان جو دوسر در اروپا محسوب می شود و این ماده غذایی در دوران قحطی و دورانی که کمبود غذا وجود داشته است، یکی از غذاهایی بوده است که همواره در دسترس بوده است. در این کشور برای خوردن این غذا از نوعی قاشق چوبی بسیار بزرگ ملاقه مانند استفاده می شود.

بانوک

یکی دیگر از غذاهای اسکاتلندی که قرن هاست مردم این کشور مصرف می نمایند، بانوک نام دارد و حتی امروزه هم این غذا را می توانید در تمام منوهای رستوران اسکاتلند پیدا کنید علت آن هم یکی خرافاتی بودن مردم اسکاتلند و دیگری خوشمزه بودن آن است. بانوک یک نان ساده صاف است که در پخت آن از گندم و آرد جودوسر استفاده می شود که بعد به قطعات کوچک تر تقسیم می شود و با مربا و یا کره خورده می شود. آن ها معمولا ان را به جای اون در ماهی تابه درست می نمایند و معمولا زمان صرف آن هم در موقع عصر یا غروب به همراه چای است، البته اسکاتلندی ها صبح ها هم به همراه صبحانه این نان را می خورند.

آربروث دودی

یکی از محبوب ترین منوهای غذای اسکاتلندی اولین بار با موادی درست شد ک هیچ کس فکرش را هم نمی کرد و آربروث دودی هم یکی از آن هاست. طبق افسانه ها این غذا برای اولین بار بعد از آتش گرفتن فروشگاه مواد غذایی و کبابی شدن ماهی های نمکی آن درست شد. بعد از این اتفاق صاحب مغازه مواد غذایی فهمید که ماهی دودی نمکی تا چه میزان خوش طعم است و بعد از آن تصمیم گرفت تا به فکر راهی بیفتد تا بتواند ماهی ها را به برترین شکل ممکن دودی کند. آربورث دودی در اسکاتلند نه در نهار نه در شام بلکه صبح ها به عنوان صبحانه خورده می شود!

هگیس

شاید اصلی ترین غذای اسکاتلند را بتوان هگیس دانست که از سیرابی گوسفند به همراه پوره سیب زمینی و پیاز درست می شود و در کنار سبزیجات تازه سرو می شود. شاید به نظرتان اصلا خوب نباشد اما باید یکبار امتحان کنید تا بفهمید چرا این غذا به اصلی ترین غذاهای اسکاتلندی تبدیل شده است. در کشور اسکاتلند به هر رستوران خوبی که بروید می توانید این غذا را در منویش ببینید.

کراناچان

اسکاتلندی ها عاشق جو دوسر هستند و اصلا نمی توانند در برابر آن مقاومت نمایند و یا در یکی از وعده های غذاییشان استفاه ننمایند! که در بالا هم دیدید که در 2 تا از اصلی ترین غذاهای آن ها از این ماده مغذی استفاده می شود، در هر صورت حالا می خواهیم سومین غذا را به شما معرفی کنیم! البته این خیلی غذا نیست و دسر است و اینجاست که می فهمید جو دوسر چقدر محبوب است که پای آن به دسر هم باز شده است! دسر کراناچان نام دارد و از تمشک، جو دوسر و کرم خامه تشکیل شده است.

کیک داندی

کیک داندی یک از خوشمزه ترین کیک های این کشور محسوب می شود که از شهری به همین نام گرفته شده است یعنی اولین بار مردم شهر داندی این کیک را پخت کردند و به همین علت به نام آن ها ثبت شده است. یکی از شایعه هایی که در باره این کیک وجود دارد این است که ماری ملکه اسکاتلند از گیلاس به شدت بدش می آمد و به همین علت در پخت این کیک از کشمش و بادام استفاده شده است. اما صرف نظر از این داستان که چطور ساخته شده است یکی از محبوب ترین غذاهای اسکاتلندی است که معمولا عصرها به همراه چایی خورده می شود این کیک را می توانید در تمام شیرینی فروشی ها و حتی نانوایی های اسکاتلند هم پیدا کنید و حتی اگر نامش را هم نگویید به راحتی خودتان می توانید آن را از روی بادام های درشتی که روی سطحش وجود دارد، پیدا کنید.

رامبل دثامبس

این هم یک دیگر از غذاهای اسکاتلندی است که از کلم و سیب زمینی با کمی ادویه روی آن درست می شود و به آن نام عجیب رامبل دثامبس داده شده است یکی از برترین راه ها این است که کلم را به همراه کره و پیاز می پزند و بعد آن را با پوره سیب زمینی ای که از قبل پخته شده است، مخلوط می نمایند و در آخر هم روی تمام این مخلوط مقداری پنیر ریخته می شود. البته معمولا در این غذا گوشت قرمز هم به صورت جدا سرو می شود.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "شکم گردی در رستوران های اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی در رستوران های اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید