رونق رفت و آمد کامیون ها میان ایران و ترکیه

به گزارش وبلاگ کارآفرین، امروز 150 کامیون ایرانی بعد از سه ماه وارد ترکیه شدند؛ روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک با اعلام این خبر گفت که این 150 کامیون، از سه مرز بازرگان، سرو و رازی، کالاهای ایرانی را به ترکیه رساندند. 35 کامیون ترکیه ای هم امروز وارد خاک ایران شده است.

رونق رفت و آمد کامیون ها میان ایران و ترکیه

به گفته لطیفی، 54 واگن کالا هم از ایران به ترکیه به وسیله گمرک رازی صادر شد و 26 واگن کالا از ترکیه به ایران وارد شد.

روز گذشته بعد از بازگشایی مرز بازرگان، اولین محموله دارویی فرانسوی هم وارد کشور شده است. طبق گزارش ایسنا این محموله دارویی آنتی سرم خونی به وزن هفت هزار و 300 کیلوگرم به تعداد 30 پالت و به ارزش 618 هزار و 981 یورو از مبدأ فرانسه بارگیری و پس از انجام تشریفات امور گمرکی در گمرک بازرگان، راهی گمرک پیغام تهران شد.

پیش ازاین 19 محموله دارویی به علت بسته شدن مرز به وسیله بازارچه ساری سو در نزدیکی مرز بازرگان وارد کشور شده بود.

به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک، همزمان با بازگشایی مرز بازرگان، دیدار مرزی بین مدیران گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه برای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و سرعت بخشی برای عبور محموله های تجاری انجام شد.

با شیوع ویروس کرونا در ایران، مرزهای زمینی ترکیه از سوم اسفندماه 1398 به روی کامیون های ایرانی بسته بود؛ تااینکه روز گذشته، پس از سه ماه توقف مجدداً بازگشایی شد.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار گرفته است؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین 2 کشور ایران و ترکیه انجام شده است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است؛ این مرز در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز بین المللی بین دو کشور ایران و ترکیه است که به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رونق رفت و آمد کامیون ها میان ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق رفت و آمد کامیون ها میان ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید