رونالدینیو دیگر نمی خندد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، یک ماه است که دنیای فوتبال از شنیدن خبر دستگیری رونالدینیو به اتهام داشتن مدارک جعلی برای ورود به پاراگوئه شوکه شده؛ هرچند اشاعه عالمگیر ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات فوتبال و ترس وحشتناکی که در سراسر دنیا منتشر شده، تا حدودی اهمیت این موضوع را از بین برده.

رونالدینیو دیگر نمی خندد

فوق ستاره سابق حالا در زندان آگروپاسیون اسپسیالیزادا به سر می برد که بیشترین امنیت را در میان زندان های پایتخت پاراگوئه یعنی آسونسیون دارد. او که سابقه قهرمانی در جام دنیای 2002 را دارد دوم فروردین در زندان 40 ساله شد و خبری از جشن و میهمانی نبود. او قصد داشت به همراه برادرش با استفاده از پاسپورت جعلی وارد پاراگوئه گردد که دستگیر شد.

اوضاع او از این حرف ها بدتر است چون پاسپورت های برزیلی و اسپانیایی او در سال 2019 به خاطر مسائل دیگری توسط مقامات برزیلی ضبط شده بودند و ممنوع الخروج بود. رونالدینیو اما مدعی شده این پاسپورت جدید را یک اسپانسر محلی به او هدیه نموده و اصرار دارد در این موضوع هیچ خطایی مرتکب نشده است.

در حال حاضر معین نیست رونالدینیو دقیقا چه زمانی از زندان آزاد می گردد اما گزارش رسانه های پاراگوئه حاکی از آن است که ستاره سابق بارسلونا، میلان و تیم ملی برزیل ممکن است تا شش ماه یعنی اوایل شهریور در زندان بماند. در شرایط بحرانی کنونی به خاطر انتشار ویروس کرونا چند بار از او تست کرونا گرفته اند و اخیرا هم حکم نموده اند که اجازه دیدار داده نمی گردد.

صدور قرار وثیقه هم منتفی است چون مقامات قضایی بر این باور هستند که امکان فرار او وجود دارد حالا تنها باید دید فرایند محاکمه او چطور طی می گردد و هیات منصفه درباره اش چگونه تصمیم می گیرد.

رونالدینیو حداقل باید تا 24 فروردین که نخستین جلسه محاکمه اش برگزار می گردد در زندان بماند اما آنطور که ESPN گزارش داده این بازداشت و محاکمه می تواند دلیل عمیقتری داشته باشد. او متهم است که قصد داشته در یک پولشویی شرکت کند و دالیا لوپس، مالک موسسه ای که این دو را به آسونسیون فرا خوانده، متهم اصلی به حساب می آید. دفتر دادستانی اعلام نموده گوشی های تلفن رونالدینیو و برادرش بعد از آنالیز به آنها بازگردانده شده اما معین نیست هارد آن را کپی نموده اند یا بخش های مهم آن را مورد آنالیز قرار داده اند چون اطلاعات قابل توجهی برای مقامات قضایی در آن وجود داشته. به هر حال رونالدینیو به صورت عادی از موبایل خود استفاده می نماید و حتی کارلس پویول، کاپیتان سابق بارسلونا در زندان با او تماس گرفته و با هم حرف زده اند. این دو در زمان بازی در بارسلونا رابطه خیلی خوبی با هم داشتند.

بازیکن سابق تیم ملی پاراگوئه، نلسون کوئواس که پیش از این به دیدار رونالدینیو رفته بود، به رادیو CNN گفت دوستش آن لبخند همیشگی روی صورتش را از دست داده:رونالدینیو دیگر شاد نیست. آنچه در چهره او از دیگران متمایزش می کرد، لبخندی بود که همواره به لب داشت، آن انرژی خوبش و روحیه قوی اش. اما امروز به خاطر موقعیتی که در آن قرار گرفته، آن لبخند از بین رفته چون زندان جایی نیست که به آن عادت داشته باشد.

کوئواس پیشنهاد داده رونالدینیو به خانه او برود و در حبس خانگی تحت نظر پلیس باشد اما این را هم مقامات قضایی رد نموده اند. در عین حال، وزیر کشور پاراگوئه، اوکلیدس آسودو به رسانه های محلی گفته ستاره فوتبال در بخشی جداگانه از سایر زندانیان نگهداری می گردد که شبیه یک هتل است.

اما رونالدینیو در حیاط با بقیه مشترک است و می تواند در کنار سایر مجرمان به ورزشی بپردازد که یک عمر عاشقش بوده. تصاویر و فیلم هایی منتشر شده از اینکه برنده توپ طلای دنیا در سال 2005 با سایر زندانیان فوتسال بازی می نماید. او البته ورزش های دیگر را هم امتحان نموده، آخرین نمونه اش فوت والی که ترکیب والیبال ساحلی و فوتبال است و در این مسابقه برابر دو پلیس دیگر شکست خورده. یونی داوید مرلس مارتینس که به جرم مشارکت در یک دزدی به تحمل 10 سال زندان محکوم شده و ادگار رامون اوتاسو که به جرم قتل به 18 سال حبس محکوم شده است. رونالدینیو اجازه دارد هر روز به مادرش زنگ بزند و فوتبالیست های پاراگوئه ای معروف از جمله کارلوس گامارا قبل از این به دیدنش آمده اند اما آیا واقعا جای رونالدینیو با آن مهارت و استعداد ناب و چشم نواز اینجا است؟!

منبع: ایران ورزشی

به "رونالدینیو دیگر نمی خندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونالدینیو دیگر نمی خندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید