رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای آمریکایی خود درباره عملیات در سوریه

به گزارش وبلاگ کارآفرین، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا به صورت تلفنی درباره عملیات آنکارا در شمال سوریه مصاحبه کردند.

رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای آمریکایی خود درباره عملیات در سوریه

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای دفاع ترکیه و آمریکا به صورت تلفنی درباره عملیات آنکارا در شمال سوریه تبادل نظر کردند.

بر این اساس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در این تماس تلفنی با مارک اسپر، همتای آمریکایی خود پیرامون آخرین وضعیت عملیات آنکارا در شمال سوریه به رایزنی پرداخت.

آکار مدعی شد: هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز های ترکیه است.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه با هدف آنچه ایمن کردن مرز های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه می خواند، شروع کرد (اینجا).

این عملیات یک روز پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه اطلاع داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای شروع این عملیات بود. شبه نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را خنجر از پشت توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای آمریکایی خود درباره عملیات در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی وزیر دفاع ترکیه با همتای آمریکایی خود درباره عملیات در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید