خیز احزاب مخالف پاکستان در برابر عمران خان

به گزارش وبلاگ کارآفرین، اسلام آباد - خبرنگاران - جبهه گیری دولت پاکستان به رهبری عمران خان علیه احزاب مخالف به ویژه تداوم ماجرای بگیر و ببند سیاسیون در پرونده های فسادمالی باعث شده تا دو حزب قدرتمند از جناح مخالف، ایده تشکیل اتحاد جدید در برابر عمران خان را آنالیز نمایند.

خیز احزاب مخالف پاکستان در برابر عمران خان

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ کارآفرین، پس از روی کار آمدن دولت فعلی در پاکستان با ریاست عمران خان فرآیند پیگیری پرونده های پول شویی و فساداقتصادی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرد.

عمران خان در همان اوایل فعالیت دولت اعلام نموده بود که در برابر عناصری که به خزانه ملی خسارت وارد نموده و اقدام به پول شویی رقم های میلیاردی نموده اند هرگز کوتاه نخواهد آمد.

احزاب مخالف دولت پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم اقدامات اخیر علیه سیاستمداران این کشور را رویکرد جانبدرانه دولت عمران خان می دانند و معتقدند که دولت در حال انتقام گیری از مخالفان سیاسی خود است.

پیگیری پرونده فساداقتصادی سیاسیون پاکستان ادامه یافت تا جایی که شهباز شریف برادر نواز شریف، خواجه سعد رفیق وزیر سابق راه آهن از حزب نواز شریف، سراج درانی رئیس فعلی مجلس ایالت سند از حزب مردم و حتی عبدالعلیم خان وزیر ارشد کابینه دولت ایالت پنجاب از حزب عمران خان دانه درشت هایی هستند اخیرا در ارتباط با پرونده های فساداقتصادی بازداشت شدند.

حال در چنین اوضاعی اعلام شده است که بلاول بوتو زرداری سیاستمدار جوان و رئیس حزب مردم قرار است با حضور در زندان شهر لاهور با نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان دیدار کرد.

به گزارش رسانه های پاکستان، این دیدار بیانگر راهبرد مشترک دو حزب قدرتمند جناح مخالف دولت حزب مردم و حزب مسلم لیگ نواز، برای مقابله با سیاست های دولت عمران خان بوده و حکایت از احتمال تشکیل اتحاد جدید دارد.

با این حال قمر الزمان کائره رئیس حزب مردم در ایالت پنجاب اعلام نموده است که بحث سیاست در دستور کار دیدار بلاول زرداری و نواز شریف قرار ندارد اما شهباز گیل از حزب تحریک انصاف و سخنگوی سروزیر ایالت پنجاب می گوید امکان ندارد که رهبران دو حزب مخالف در دیدار آینده حرفی از سیاست نزنند.

روزنامه های پاکستانی می گویند دیدار بلاول زرداری و نواز شریف تنها یک نشست ساده نیست، بلکه آنان می خواهند نقشه راه مشترکی را برای مقابله با اقدامات دولت عمران خان تهیه نمایند در حالی که آصف علی زرداری سرپرست حزب مردم همچنان با اتهام اختلاس اقتصادی روبرو است و جلسات احضاریه وی در دادگاه نیز ادامه دارد و از طرف دیگر نواز شریف نیز منتظر رای دادگاه برای موافقت با قرار وثیقه و رهایی از زندان است.

روزنامه اردو زبان جهان چاپ شهر اسلام آباد امروز نوشت، بلاول بوتو زرداری امروز در زندان شهر لاهور با نواز شریف دیدار می نماید و محتمل است وی روند تازه اعتراضات علیه دولت عمران خان را به طور رسمی اعلام کند.

به نظر می رسد عمران خان، که از شروع کار دولت حزب تحریک انصاف بی خیال از مواضع جناح مخالف به فعالیت خود ادامه داده است، در آینده نزدیک با چالش سخت تر یعنی اتحاد دو حزب مخالف قدرتمند روبرو خواهد شد ماجرایی که در گذشته نیز عمران خان علیه آن جبهه گیری نموده بود.

نخست وزیر فعلی پاکستان برای اولین بار در سال 1381 به عنوان نماینده مجلس ملی، رسما وارد سیاست پاکستان شد. پس از اتمام تبعید نواز شریف و خانم بی نظیر بوتو در سال 1386 و متعاقب آن برگزاری انتخابات عمومی، عمران خان در اعتراض به آنچه که وی تبانی میان سیاستمداران کهنه کار دو حزب مردم و مسلم لیگ نواز عنوان نموده بود، شرکت در آن انتخابات را تحریم کرد.

آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

به "خیز احزاب مخالف پاکستان در برابر عمران خان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز احزاب مخالف پاکستان در برابر عمران خان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید