خبرنگاران کارشناس مسیحی عراق: با وجود الحشدالشعبی حادثه اشغال موصل تکرار نمی گردد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، بغداد - خبرنگاران - فرمانده مسیحی سابق در سازمان الحشدالشعبی و دبیرکل جنبش بابلیون در عراق، در واکنش به شبیخون دیشب (آدینه شب) گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین تاکید نمود که با وجود نیروهای الحشدالشعبی حادثه 2014 موصل، دیگر در عراق تکرار نمی گردد.

خبرنگاران کارشناس مسیحی عراق: با وجود الحشدالشعبی حادثه اشغال موصل تکرار نمی گردد

ریان الکلدانی رهبر فراکسیون بابلیون در مجلس عراق امروز در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: آنچه در دوم ماه می 2020 (13 اردیبهشت 99) در استان صلاح الدین رخ داد، هرگز همانند آنچه در ژوئن 2014 (20 خرداد 93) در موصل روی داد نیست، زیرا الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق آماده مقابله با هرگونه حادثه امنیتی در کشور هستند.

وی تاکید نمود که امید با وجود الحشدالشعبی، تازه می گردد و حفاظت از این نیرو برای امنیت عراق یک ضرورت قطعی است.

مدیرکل اطلاع رسانی و رسانه در فرماندهی الحشدالشعبی پیش از این در توئیتی گفته بود که هدف داعش از حمله آدینه شب، استیلا بر کل استان صلاح الدین در شمال بغداد بود، تا امکان بازگشت این گروه تروریستی به شهرهای کشور بار دیگر فراهم گردد، اما ناکام ماند.

مهند العقابی تاکید نمود که اگر گروه تروریستی داعش در این طرح خود پیروز می شد، این گروه دوباره تعدادی از شهرهای عراق را اشغال می کرد.

وی اضافه نمود که نیروهای الحشدالشعبی این حمله عظیم باندهای تروریستی داعش را ناکام گذاشتند.

العقابی آخرین آمار قربانیان این حادثه را 11 شهید و 20 زخمی عنوان نموده که به گفته او بیشتر شهدا و مجروحان از نیروهای الحشدالشعبی هستند.

گروه تروریستی داعش آدینه شب به طور همزمان در منطقه مکیشیفه و بلد در شمال و جنوب سامرا دست به حمله غافلگیرانه به نیروهای الحشدالشعبی زد که با واکنش و رویارویی سریع این نیروها روبرو شد.

بر اساس گزارش مراجع امنیتی عراق، هم اکنون عملیات وسیع امنیتی برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در منطقه شروع شده است.

فرماندهی مشترک نظامی عراق نیز تاکید نموده که در جریان عملیات تفتیش و جست وجو، به اطلاعات مهم امنیتی درباره بقایای داعش در منطقه دست یافته است.

مناطق جنوب شرقی استان صلاح الدین به دلیل وجود طبیعت ناهموار و مناطق گسترده پست و بلند در کنار خلاء امنیتی از مخفیگاه های هسته های داعش به شمار می رود.

در هفته های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در مناطق مختلف به خصوص مناطق ناهموار بین استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله، معروف به مثلث مرگ افزایش یافته است.

افزایش این حملات سبب شده نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هواپیماهای جنگی، عملیاتی را برای هدف قرار دادن مخفیگاه های داعش در استان های شرقی و شمالی این کشور انجام دهند.

فعالیت هسته های پنهان گروه تروریستی داعش در عراق در ماه های گذشته به سبب مسائل سیاسی ناشی از تشکیل دولت جدید و همچنین بحران شیوع ویروس کرونا در این کشور، شدت یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارشناس مسیحی عراق: با وجود الحشدالشعبی حادثه اشغال موصل تکرار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارشناس مسیحی عراق: با وجود الحشدالشعبی حادثه اشغال موصل تکرار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید