بچه غول وزنه برداری ایران کجاست؟

به گزارش وبلاگ کارآفرین، فدراسیون بین المللی وزنه برداری در انتها مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا در آلبانی، از ظهور یک پدیده تازه در دسته فوق سنگین اطلاع داد. ایراکلی وکوآ، وزنه بردار گرجستانی با مهار 141 کیلوگرم در یک ضرب، 179 کیلوگرم در دوضرب و ثبت رکورد مجموع 320 کیلوگرم به کار خود در مسابقات قهرمانی دنیا در رده سنی نوجوانان انتها داد.

بچه غول وزنه برداری ایران کجاست؟

قهرمان وکوآ با رکورد هایی پائین تر از نوجوان ایرانی این سوال را در اذهان ایجاد کرد که طا ها نعمتی، نابغه تازه وزنه برداری ایران کجاست و چرا نامی از او در رسانه ها برده نمی گردد. نعمتی پارسال و در مسابقات دسته فوق سنگین قهرمانی دنیا با مهار 150 کیلوگرم در یک ضرب، 190 کیلوگرم در دوضرب و ثبت 340 کیلوگرم مجموع به سه مدال طلای قهرمانی آسیا رسید.

او در مجموع 20 کیلوگرم بیشتر از نابغه گرجستانی وزنه زد، اما این نابغه به همراه سایر نوجوانان وزنه برداری ایران در مسابقات دنیای آلبانی غایب بودند.

هر چند فدراسیون دلایل زیادی برای غیبت تیم وزنه برداری نوجوانان در آلبانی عنوان کرد، اما باتوجه به پافشاری سجاد انوشیروانی، رئیس فدارسیون وزنه برداری در اعزام تیم های پایه، این غیبت بیش از پیش موجب حیرت اصحاب رسانه شد. رییس کنونی فدراسیون وزنه برداری فروردین ماه سال گذشته (1401) در واکنش به اعزام تنها 2 وزنه بردار (یوسفی و جمالی) به مسابقات قهرمانی جوانان دنیا در یونان گفت: به عنوان یک کارشناس یک درصد هم قبول ندارم که اعزام رده های پایه در سطح تیم ملی به مسابقات بین المللی به طور ناقص انجام گردد. اینکه تیم ملی وزنه برداری در قرن 21 با وجود افتخارآفرینی زیاد در عرصه بین المللی در اعزام تیم کامل خود به قهرمانی جوانان دنیا ناتوان باشد، مشکل بزرگی است و نباید ساده از آن گذشت.

انوشیروانی در حالی این ادعا را عنوان کرد که در نخستین گام دوران ریاستش، تیم وزنه برداری باوجود تدارکات گسترده و آمادگی کامل به مسابقات دنیای نوجوانان در آلبانی اعزام نشد تا نشان دهد که فاصله حرف تا عمل در مدیریت بسیار زیاد است.

البته نعمتی در لیست اولیه اعزام به مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا جایی نداشت. به گفته سیدهادی پانزوان، سرمربی تیم ملی نوجوانان، نعمتی به خاطر بی نظمی در اردو ها به تیم دعوت نشده است.

طا ها نعمتی پدیده نوظهور وزنه برداری ایران است که سعید علی حسینی او را کشف کردو هم اکنون زیر نظر نایب قهرمان دنیا فعالیت می نماید.

منبع: فرارو

به "بچه غول وزنه برداری ایران کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه غول وزنه برداری ایران کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید