برگزاری نمایشگاهی در موزه هنر فیلادلفیا با موضوع مادران هنرمندان

به گزارش وبلاگ کارآفرین، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای بدست آمده، برگزاری نمایشگاهی در موزه هنر فیلادلفیا با موضوع مادران هنرمندان صورت می پذیرد.

برگزاری نمایشگاهی در موزه هنر فیلادلفیا با موضوع مادران هنرمندان

نقاشی ترکیب بندی شماره یک خاکستری و سیاه که پرتره شناخته شده مادر جیمز ابوت مک نیل ویستلر است و با نام مادر ویستلر نیز شناخته می گردد، در بهار سال جاری پس از گذشت 142 سال بار دیگر در ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته می گردد.

این اثر هنری که از موره اورسی در پاریس به موزه هنر فیلادلفیا امانت داده شده است، گل سرسبد نمایشگاهی خواهد بود که با عنوان مادر هنرمند: ویستلر و فیلادلفیا برگزار خواهد شد و به آنالیز نمایش ارتباط گروهی از هنرمندان و مادرانشان در هنر می پردازد.

ویستلر در این نقاشی مادرش آنا ماتیلدا را در کارگاهش واقع در لندن به تصویر می کشد. در این نقاشی نور بر چهره مادر تمرکز دارد و برای سایر بخش های نقاشی از ترکیب رنگ خنثی استفاده شده است. در این نقاشی دیگر اثر هنری این هنرمند نیز بر روی دیوار کنار مادرش به تصویر کشیده شده است.

این نقاشی نخستین بار در سال 1881 در ایالات متحده آمریکا و در آموزشگاه هنرهای زیبای پنسیلوانیا به نمایش گذاشته شد.

تابلو نقاشی مادر ویستلر یکی از مشهورترین آثار بجا مانده از یک هنرمند آمریکایی ساکن خارج از کشور است. از این تابلو نقاشی به عنوان مونالیزای دوره ویکتوریایی هم نام برده می گردد. آنا مک نیل ویستلر سوژه این نقاشی در زمانی که ساکن لندن بود در مقابل بوم نقاشی نهاده شد. او زنی باسواد و دنیا دیده بود که در سال 1831 ازدواج کرد. پس از آنکه همسرش در سال 1849 بر اثر ابتلا به وبا درگذشت، آنا در تمام زندگی سیاه پوش ماند.

داستانهای مختلفی درباره این تابلو نقاشی وجود دارد؛ گفته می گردد آنا ویستلر جایگزین کسی بود که نتوانسته بود به قرار برای خلق این تابلو نقاشی برسد یا می گویند در ابتدا قرار بود سوژه این نقاشی ایستاده باشد اما به علت اینکه ایستادن برای مدت طولانی برای مادر ویستلر راحت نبود، قرار شد سوژه نقاشی بر روی صندلی بنشیند.

نقاش از تکنیک های مختلفی برای خلق این تابلو نقاشی استفاده نموده است: پیراهن مادر این نقاش با استفاده از رنگ تیره، کم حجم کشیده شده است، درحالی که حالت دست ها و صورت او درخشان به تصویر کشیده شده اند که نشانگر اهمیت نشان دادن ویستلر به ترکیب رنگ ها برای درخشان کردن و ایجاد پویایی در تابلوهای نقاشی است.

این تابلو نقاشی از دوره ویکتوریایی تا به امروز بویژه در ایالات متحده آمریکا به عنوان نمادی از مادرانگی، محبت به والدین و ارزش های خانوادگی شناخته می گردد. برای مثال در سال 1934 اداره پست ایالات متحده تمبری با تصویر تابلو نقاشی مادر ویستلر چاپ کرد.

منبع: همگردی

به "برگزاری نمایشگاهی در موزه هنر فیلادلفیا با موضوع مادران هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاهی در موزه هنر فیلادلفیا با موضوع مادران هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید