با معروف ترین دریاچه های صورتی جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ کارآفرین، دریاچه های صورتی رنگ دنیا به سبب داشتن یکسری خصوصیات بی مثال از دیگر دریاچه ها متمایز شده و برای گردشگران بسیار اسرارآمیز و جالب هستند. این موضوع سبب گشته که گردشگران تمایل داشته باشند که به این مناطق سفر نموده و از نزدیک شاهد زیبایی آنها باشند. شاید اولین بار با شنیدن نام دریاچه صورتی، داستان های بچگانه به ذهنمان بیایند. اما، باید بگوییم که دلایل علمی بسیاری در پشت این پدیده خارق العاده وجود داشته که قصد داریم در این مقاله تا حدودی به آنها بپردازیم. نکته ای که در خصوص معروف ترین دریاچه های صورتی دنیا وجود دارد این است که معمولا تعداد آنها در دنیا بسیار اندک بوده، تقریبا همه مزه شور و ظاهری دلفریب دارند.

با معروف ترین دریاچه های صورتی جهان آشنا شوید

دریاچه هیلیر

یکی از دریاچه های صورتی رنگ جهان به نام دریاچه هیلیر در استرالیای غربی و در بطن یک جزیره قرار گرفته است. رنگ صورتی به صورت دائمی و در هر فصلی از سال وجود دارد؛ بگونه ای که حتی اگر مقداری از آن را درون یک لیوان یا یک ظرف بریزید، باز هم رنگش صورتی باقی می ماند و هیچگونه تغییری نمی کند. در اطراف این دریاچه و در ساحلش رسوبات نمکی بسیاری پیدا می شوند که حاکی از وجود میزان بالای نمک در آب هستند. طبق آنالیز هایی که بر روی آب دریاچه هیلیر صورت گرفتند، این احتمال می رود که وجود نوعی جلبک و هلیوباکتریوم باعث تشکیل شدن چنین رنگی در دریاچه شده باشد. اما باید بگوییم که دلیل ارائه شده کاملا قابل اطمینان نبوده و هیچ دانشمندی تا به حال نتوانسته است دلیل این امر را با قاطعیت تمام بیان کند.

دریاچه رتبا

دریاچه رتبا یکی از بی مثال هایی بوده که در کشور سنگال هست. این دریاچه به اقیانوس اطلس نزدیک بوده و میزان شوری و غلظت نمکش بی حد هست. نوعی جلبک در میان آب این دریاچه حیات داشته که باعث تشکیل رنگ صورتی در آن می شود. این مورد ار معروف ترین دریاچه های صورتی جهان در سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. رنگ این دریاچه در فصل های بارانی روشن تر شده و تا حدود زیادی رنگش وابسته به مقدار تابش آفتابی است که به آن می رسد. شوری این دریاچه را با دریای مرده یا بحرالمیت مقایسه می نمایند. شوریش به شدتی بوده که شما می توانید به راحتی روی آب معلق بمانید. به سبب میزان بالای غلظت نمک در این دریاچه، ماندن طولانی مدت در آن ممکن است به پوست آسیب های جدی وارد کند. شما می توانید برای محافظت از پوست از نوعی روغن بهره ببرید و آن را به روی پوست خود قرار دهید.

تفریح در دریاچه رتبا

علاوه بر شنا در دریاچه رتبا، گردشگران می توانند به اقدامات تفریحی دیگری بپردازند. در اطراف دریاچه رتبا منطقه ای شنی و ساحلی وجود داشته که می توان در آنجا به اسب سواری و شتر سواری پرداخت. شما می توانید در طبیعت اطراف دریاچه پیکنیک و کمپینگ داشته باشید یا از صنایع چوبی و جواهرات و همچنین هنرهای دست ساز مردمان محلی آنجا دیدن نمایید. از دیگر اقداماتی که می توانید انجام دهید، این است که از هتلهای اطراف دریاچه، موتورهای چهارچرخ و آفرود اجاره نموده و در منطقه اطراف آن چرخی بزنید.

سخن پایانی

اکنون که به انتهای این مقاله رسیده ایم می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم که برای یکبار هم که شده به یکی از این دریاچه های صورتی سفر کنید و خاطره نابی را برای خود و همراهانتان در این سفر رقم بزنید. به شما اطمینان می دهیم که این خاطره تا مدتها از ذهنتان دور نمی شود.

منبع: همگردی

به "با معروف ترین دریاچه های صورتی جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین دریاچه های صورتی جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید