ایلان ماسک از پیش فروش 250 هزار دستگاه تسلا سایبرتراک خبر داد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، روز دوشنبه ایلان ماسک در توییتی کوتاه عبارت 250k را به اشتراک گذاشت و به همین پیام کوتاه بسنده کرد. اما با توجه به این که سایر توییت هایی که به این سبک ارسال کرده بود به میزان تقاضا برای سایبرتراک اشاره داشته اند، می توان نتیجه گرفت که تسلا پیروز به ثبت سفارش 250 هزار دستگاه سایبرتراک شده است.

ایلان ماسک از پیش فروش 250 هزار دستگاه تسلا سایبرتراک خبر داد

ماسک پیش از این و در روز یکشنبه نیز اعلام کرده بود که میزان سفارش ها به 187 هزار دستگاه رسیده است و ساعاتی بعد با ارسال توییتی از رسیدن این رقم به 200 هزار دستگاه خبر داد. آقای مدیر عامل اعلام کرده است که بر خلاف سیاست نه به تبلیغات و نه به حواله پرداختی به این میزان پیش فروش دست یافته اند.

در زمانی که میزان سفارش ها به رقم 164 هزار دستگاه رسیده بود، ماسک در توییت خود گفت که 42 درصد از این سفارش ها به مدل دو موتوره، 41 درصد به مدل سه موتوره و 17 درصد به مدل تک موتوره اختصاص دارد که تلویحا به معرفی سه مدل مختلف تسلا سایبرتراک نیز اشاره ای داشت: مدل تک موتوره محور عقب، مدل دو موتوره چهار چرخ محرک و مدل سه موتوره چهار چرخ محرک.

سایبرتراک اولین تلاش کمپانی تسلا برای ورود به بازار وانت هاست که در همان گام اول پیروز شد توجه بسیاری را به خود جلب کند. این خودرو با ظاهر هندسی عجیب و مشخصاتی همچون شیشه مقاوم، کمی شبیه به خودروهای نظامی است. البته شاید به دلیل همین تفاوت هاست که در مدتی کوتاه به چنین محبوبیتی دست یافته است.

در حال حاضر تسلا برای سفارش هر دستگاه سایبرتراک مبلغ 100 دلار دریافت می کند. البته این به معنی فروش همه 250 هزار دستگاه نیست و ممکن است بعضی سفارش ها لغو شوند و مبلغ پیش پرداخت به مشتریان بازگردانده شود. CNBC در گزارشی به این مورد اشاره کرده است که ماسک به اشتباه بیعانه ها را با عنوان سفارش توصیف می کند، زیرا مبلغ پرداخت شده به معنای تعهد نهایی شرکت و یا پیش پرداخت لازم برای خرید دستگاه نخواهد بود.

در روزهای گذشته که دسترسی کشور به اینترنت بین الملل مختل شده بود، تسلا در کالیفرنیا از اولین وانت خود رونمایی کرد. در جریان رونمایی از سایبرتراک، هنگامی که نوبت به آزمایش مقاومت شیشه های این خودرو رسید؛ برخلاف ادعای تسلا که از مقاومت بسیار بالای آن ها حکایت داشت، گوی فلزی پرتاب شده از سوی مدیر ارشد طراحی تسلا به راحتی باعث شکستن شیشه های خودرو شد. اگرچه ماسک در این لحظات سعی می کرد تا با خندیدن ظاهر خود را حفظ کند و با گفتن عبارات اوه خدای من و جای پیشرفت دارد از هیجان ناشی از این اتفاق بکاهد؛ اما ویدیو این اتفاق خیلی سریع در فضای مجازی دست به دست شد و در نتیجه آن ارزش سهام تسلا کاهش یافت.

مدتی بعد ماسک ویدیوی دیگری در حساب توییتر خود منتشر کرد که در آن مدیر ارشد بخش طراحی سعی داشت با پرتاب توپ فلزی به سمت شیشه ها، مقاومت آن ها را نشان دهد و خوش بختانه این بار شیشه های مقاوم سایبرتراک به خوبی از پس این آزمایش برآمدند.

توضیحات ایلان ماسک در رابطه با شکسته شدن شیشه های خودروی سایبرتراک

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک از پیش فروش 250 هزار دستگاه تسلا سایبرتراک خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک از پیش فروش 250 هزار دستگاه تسلا سایبرتراک خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید