انتخاب پژوهشگران تمام وقت دانشگاه ها از میان دانشجویان دکتری

به گزارش وبلاگ کارآفرین، تا سرانجام سال 1401 حداقل 25 درصد دانشجویان دکتری روزانه دولتی در قالب پژوهشگران تمام وقت در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی پوشش داده می شوند.

انتخاب پژوهشگران تمام وقت دانشگاه ها از میان دانشجویان دکتری

ماده قانونی تکلیفی است که هیئت وزیران در آئین نامه اجرایی قانون جهش فراوری دانش بنیان برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعریف نموده است. قانونی که در پی ارتقای وجاهت دانشی و تخصصی جوانان و سرآمدان علمی کشور و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های آن ها در پاسخ گویی به احتیاج ها و تحقق خوداتکایی کشور است. این قانون با کوشش ها و پیگیری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری دولت و مجلس به تصویب رسید.

بر همین اساس هیئت وزیران برای تسریع در اجرایی شدن این قانون، وظایف و تکالیف هر یک از دستگاه های دولتی مرتبط با اکوسیستم فناوری و نوآوری را معین نموده است که شاخصه اصلی همه این آئین نامه ها به کارگیری توانمندی های دانشی و تخصصی کشور و تسهیل روند توسعه کسب و کار های فناورانه و علمی در کشور است.

بر همین اساس هم یکی از مواد این آئین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را موظف نموده است نسبت به تدوین دستورالعمل تامین اقتصادی برای به کارگیری دانشجویان دکتری روزانه دولتی با هدف کاربردی سازی پژوهش ها اقدام کند.

این کار باید در راستای فعالیت های دانش بنیان ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ابلاغ این آئین نامه انجام گردد. به گونه ای که تا خاتمه سال 1401، 25 درصد دانشجویان دکتری به پژوهشگران تمام وقت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی فعالیت نمایند.

وزارت خانه موظف است در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تدوین سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی کند.

وبلاگ کارآفرین علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انتخاب پژوهشگران تمام وقت دانشگاه ها از میان دانشجویان دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب پژوهشگران تمام وقت دانشگاه ها از میان دانشجویان دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید