پیش بینی آرامش بازارها و افت تورم

به گزارش وبلاگ کارآفرین، همتی در یادداشتی نوشته است: امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید.

پیش بینی آرامش بازارها و افت تورم

از 15 مرداد 97 که تحریم ها و فشار حداکثری شروع شد تا 15 آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور را شامل شد، بی سابقه ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود. تا حدی که هیچ یک از بخش های اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریم ها واقع نشده باشد.

در سال 98 و سال 99 (تا به امروز) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از 20 میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود. این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سال های قبل، همراه با دسترسی

به آن، سالانه بیش از 40 میلیارد دلار بوده است.

بی شک ملت عظیم ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علی رغم سختی ها و مسائل ناشی از گرانی ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم ها، پیروز این میدان است.

با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه های اخیر از یک طرف و گشایش های شروع شده در مورد بعضی منابع بانک مرکزی، همان گونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمت ها و کاهش تورم باشیم.

منبع: تجارت نیوز

به "پیش بینی آرامش بازارها و افت تورم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آرامش بازارها و افت تورم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید