ستاره شناسان از دورترین کهکشان کشف شده رونمایی کردند ، تایید داده های جیمز وب

به گزارش وبلاگ کارآفرین، کهکشانی که نور آن نزدیک به 13.5 میلیارد سال سفر نموده است تا به ما برسد، به تازگی به عنوان دورترین کهکشان کشف شده تا به امروز به تایید رسید.

ستاره شناسان از دورترین کهکشان کشف شده رونمایی کردند ، تایید داده های جیمز وب

به گزارش وبلاگ کارآفرین و به نقل از وب سایت ساینس الرت، اخترشناسان با مطالعه محتوای اکسیژن کهکشان با آرایه میلی متری/زیر میلی متری آتاکاما (ALMA)، آن را دقیقاً 367 میلیون سال پس از انفجار بزرگ تخمین زدند؛ زمانی که اولین چراغ های دنیا برای انتشار آزادانه در فضا هنوز سوسو می زدند.

نتیجه مشاهدات اجرا شده، داده های تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) را تأیید می نماید و اطلاعات نوی در خصوص دنیا اولیه ارائه می دهد که به ما در خصوص منشاء عناصر می گوید.

تام باکس، ستاره شناس از دانشگاه ناگویا در ژاپن می گوید: اولین تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب آنقدر کهکشان های اولیه را نشان داد که ما احساس کردیم باید نتایج آن را با استفاده از برترین رصدخانه روی زمین هم آزمایش کنیم. زمان بسیار هیجان انگیزی بود که یک ستاره شناس رصدی باشم و ما می توانستیم شرایط رصدهایی را که نتایج JWST آزمایش می نمایند، ردیابی کنیم.

این کهکشان با نام GHZ2/GLASS-z12 برای اولین بار به وسیله JWST در ژوئیه سال گذشته، اندکی پس از اینکه تلسکوپ چشم طلایی خود را بر روی نور فروسرخ کیهان باز کرد، مشاهده شد.

بیشتر بخوانید:

  • سفر به مریخ در 45 روز! | فناوری نو ناسا آرزوهای بشر را محقق می نماید؟

او در ادامه اضافه نمود: کار JWST به تازگی شروع شده است، اما ما در حال تنظیم مدل های خود از نحوه شکل گیری کهکشان ها در کیهان اولیه هستیم تا با این مشاهدات مطابقت داشته باشد. قدرت ترکیبی وب و آرایه تلسکوپ رادیویی ALMA به ما اعتماد به نفس می دهد تا افق های کیهانی خود را پیش ببریم و هر چه بیشتر به طلوع کیهان نزدیک تر شویم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ستاره شناسان از دورترین کهکشان کشف شده رونمایی کردند ، تایید داده های جیمز وب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره شناسان از دورترین کهکشان کشف شده رونمایی کردند ، تایید داده های جیمز وب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید