دیپلمات ارشد روس: توافق ایران و آژانس نشان داد که مصاحبه از فشار سازنده تر است

به گزارش وبلاگ کارآفرین، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری گفت که توافق امروز ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر ثابت کرد که تبادل نظر سازنده تر از فشار است.

دیپلمات ارشد روس: توافق ایران و آژانس نشان داد که مصاحبه از فشار سازنده تر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کارآفرین، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در واکنش به توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان کرد که این توافق بار دیگر ثابت کرد مصاحبه از فشار سازنده تر است.

این دیپلمات بلندپایه روس تنها دقایقی پس از انتشار بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یک پیشرفت واقعی! ملاقات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران به توافقاتی بسیار مهم در ارتباط با دسترسی به 2 سایت مورد نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی منجر شد.

وی اضافه کرد: این [توافق] بار دیگر ثابت کرد که مصاحبه سازنده تر از فشار است. تبریک به هر دو طرف!

بعد از ظهر امروز چهارشنبه، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سرانجام سفر دو روزه رافائل گروسی مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات دوجانبه،با انتشار بیانیه ای مشترک از توافقات تازه خود برای تقویت همکاری ها خبر دادند.

در این بیانیه اعلام شده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نموده اند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت نموده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از 16 ژانویه 2016 بصورت موقت توسط ایران در حال انجام است، ارتقاء بخشند.

بر اساس توافق امروز، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان تعیین شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد نمود.

آژانس بین المللی انرژی نیز به موجب توافقی در بیانیه مشترک به آن اشاره شده است، هیچ سؤال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دیپلمات ارشد روس: توافق ایران و آژانس نشان داد که مصاحبه از فشار سازنده تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ارشد روس: توافق ایران و آژانس نشان داد که مصاحبه از فشار سازنده تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید