دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید

به گزارش وبلاگ کارآفرین به نقل از آسین ایج، این دستگاه که Edigreen نام دارد، توسط شرکت Edimax فراوری شده و قادر به شناسایی ذرات معلقی است که قطر آنها کمتر از 2.5 میکرومتر (0.0025 میلی متر) است. ابعاد چنین ذراتی به اندازه 3 درصد از قطر موی انسان است و لذا شناسایی آنها معمولاً با صرف هزینه فراوان و به وسیله فراوری دستگاه های بزرگ و جاگیر صورت می گیرد.

دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید

در دستگاه مذکور برای اولین بار از یک ماژول ویژه مجهز به حسگر شناسایی این ذرات که به اختصار PM2.5 نامیده می شوند، استفاده شده است. ارائه اطلاعاتی در خصوص دما و میزان رطوبت هم به افراد امکان می دهند شناخت کافی از میزان سلامت هوایی که در آن در حال تنفس هستند، به دست آورند.

Edigreen قادر به ذخیره سازی سوابق و تاریخچه کیفیت هوا و روندهای موجود در این زمینه نیز هست و به افراد یاری می نماید تا ضمن آنالیز شرایط روزانه در خصوص تغییر محل اقامت خود تصمیم بگیرند تا هوای پاکیزه تری تنفس نمایند.

این سیستم همچنین در صورت آلودگی بیش از حد هوای در حال تنفس، در این زمینه به کاربران هشدار می دهد. لازم به ذکر است تشدید آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ یکی از عوامل افزایش ابتلاء به بیماری هایی مانند آسم، برونشیت و سایر مسائل تنفسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه کنترل کیفیت هوای خانگی از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید