دانشمندان در جستجوی بیگانگان سیارات خارجی را رصد می نمایند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، اخترشناسان با استفاده از تلسکوپ های قوی قادر خواهند بود تا سرنخ هایی از زندگی بیگانگان در ستاره های مرده پیدا نمایند.

دانشمندان در جستجوی بیگانگان سیارات خارجی را رصد می نمایند

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ کارآفرین، نسل بعدی تلسکوپ های قدرتمند زمینی و فضایی قادر خواهند بود تا سیستم های خورشیدی دور را برای اثبات زندگی در سیارات شبه زمین، شکار نمایند. بخصوص آن هایی که همراهانی به نام کوتوله سفید دارند.

ویژگی های شیمیایی این جهان های دور می تواند معین کند که آیا زندگی آنجا وجود دارد یا نه. منجمان دانشگاه کرنل برای یاری به دانشمندان آینده به منظور درک آنچه تلسکوپ هایشان به آن ها نشان می دهد، یک راهنمای میدان طیفی برای این جهان های سنگی ایجاد نموده اند.

Thea Kozakis که تحقیقات خود را در موسسه کار ساگان کرنل انجام می دهد گفت: ما نشان دادیم که اثرانگشت طیفی چه چیزی می تواند باشد و تلسکوپ ها چه رویداد های فضایی و جهان های عظیمی را می توانند ببینند.

تنها در چندسال، اخترشناسان با استفاده از ابزار هایی مانند تلسکوپ های فوق عظیم که به زودی عرضه می شوند، قادرند تا زندگی در سیارات خارجی را جستجو نمایند.

Lisa Kaltenegger استادیار نجوم دانشکده هنر و علوم و مدیر موسسه کارل ساگان گفت: سیارات سنگی اطراف کوتوله های سفید نامزد های هیجان انگیزی برای تشخیص هستند، زیرا میزبانان آن ها از سیارات شبه زمین عظیم تر نیستند.

ترفند این است، یک ستاره خارجی که به سرعت از جلوی یک کوتوله سفید عبور می نماید را گیر بیندازند. کوتوله سفید یک ستاره کوچک و چگال است که انرژی خود را از دست داده. Kozakis گفت: اگر ما گذر چنین سیاره ای را مشاهده کنیم، دانشمندان می توانند بفهمند که چه چیزی در جو آن وجود دارد و آن را با اثرانگشت طیفی تطبیق داده و به دنبال نشانه هایی برای زندگی باشند.

Kozakis به همراه دو دانشمند دیگر مدل های طیفی برای جو های مختلف در دما های متفاوت را جمع آوری کردند تا بتوانند الگویی برای نشانه های زیستی ممکن بسازند.

این مقاله نشان می دهد اگر نشانه های زندگی وجود داشته باشد دانشمندان باید قادر باشند تا نشانه های زیستی طیفی از جمله ترکیب متان با اوزون یا اکسید نیتروژن را ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشمندان در جستجوی بیگانگان سیارات خارجی را رصد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان در جستجوی بیگانگان سیارات خارجی را رصد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید