جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج شروع شد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، جشنواره نوروزی اقوام ایرانی روز چهارشنبه با حضور گروه های نمایشی و موسیقی اقوام در خانه کرد سنندج شروع شد.

جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج شروع شد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، این جشنواره ملی و آیینی از امروز چهارشنبه به مدت 2 روز با اجرای نمایش های آیینی، محلی و موسیقی بومی اقوام از استان های کردستان، ایلام، خوزستان و ترکمن در خانه کُرد سنندج برگزار می گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هنرهای اصیل و محلی منطقه ها مختلف کشور خاطرنشان کرد و اضافه نمود: این جشنواره کوشش دارد با معرفی هنرهای مختلف اقوام ایرانی، عموم شهروندان را با فرهنگ و آیین های سنتی منطقه ها مختلف کشور بیشتر آشنا کند.

منصور مهرزاد اضافه نمود: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی استان و با همکاری گروه های هنری روژان، چیکسای، میسان، داغلار، دیاری ژوانگه و آوا برگزار می گردد.

وی یادآور شد: این جشنواره ملی و آیینی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دوم و سوم فروردین از ساعت 11 تا 13 و بعلاوه ساعت 17 تا 19 در خانه کرد سنندج میزبان شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

منبع: دنیای سفر

به "جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در سنندج شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید