با این تست ساده سن گوش و حس شنوایی تان را بفهمید

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شنوایی شما چقدر با سنتان تناسب دارد؟ با این تست ساده سن گوش و حس شنوایی تان را بفهمید.

با این تست ساده سن گوش و حس شنوایی تان را بفهمید

به گزارش وبلاگ کارآفرین، شنوایی شما چقدر با سنتان تناسب دارد؟ اخیرا یکی از اینفلوئنسرهای تیک تاکی یک تست صوتی به اشتراک گذاشته و ادعا نموده است که با گوش دادن به آن می توانید به سن شنوایی تان پی ببرید.

در این ویدیوی کوتاه که بیش از 3 میلیون بازدید در تیک تاک داشته، صدایی بلند و نافذ پخش می گردد. فرکانس صدا با گذشت زمان افزایش می یابد که باعث می گردد به تدریج بلند و بلندتر گردد. با بالا رفتن فرکانس، عدد روی صفحه نمایش از 88 به صفر میل می نماید.

جاستین آگوستین، ستاره تیک تاکی ماه می این ویدیو را منتشر کرد و گفت این آزمایش می تواند نشان دهنده سن شنوایی شما باشد. عددی که در آن شنیدن صدا متوقف می گردد، سن گوش شماست که می توانید آن را با سن واقعی تان مقایسه کنید. این آزمایش قرار است معین کند که آیا شنوایی شما در مقایسه با سنتان بهتر یا بدتر از حد میانه است.

کاربران در قسمت نظرات زیر پست آگوستین نمرات خود را به اشتراک گذاشته و عمدتا با نگرانی از رتبه خود صحبت نموده اند. یک نفر نوشته: امیدوارم جدی نباشد… در 32 سالگی شنوایی ام 67 ساله است. دیگری نیز با نگرانی در قسمت کامنت ها نوشته: 46 در 15 سالگی… احتمالا خبر خوبی نیست.

علت کاهش شنوایی با بالا رفتن سن چیست؟

با افزایش سن، شنوایی ما به علت آسیب به سلول های مویی و اعصاب گوش داخلی بدتر می گردد. این بدان معناست که ما توانایی شنیدن نویزهای با فرکانس بالاتر را در طول سالیان از دست می دهیم. این از دست دادن در افرادی که به شنوایی خود آسیب رسانده اند نظیر افرادی که به طور منظم موسیقی را با صدای بلند گوش می دهند، محسوس تر است.

از دست دادن شنوایی با افزایش سن نسبتا قابل پیش بینی است و ساخت تست هایی نظیر آنچه در تیک تاک به اشتراک گذاشته را امکان پذیر می نماید.

به عنوان مثال، صداهای با فرکانس 8 هزار هرتز باید به راحتی به وسیله همه افراد با شنوایی عادی شنیده گردد. شنیدن صداهای بالای 12 هزار هرتز برای افراد بالای 50 سال سخت است و فرکانس 17 هزار و 400 تنها به وسیله افراد نوجوان قابل شنیدن است. بیشتر افراد بالای 18 سال قادر به شنیدن آن نیستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "با این تست ساده سن گوش و حس شنوایی تان را بفهمید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این تست ساده سن گوش و حس شنوایی تان را بفهمید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید