اف بی آی گرداننده پلاتفورم جنایت سایبری را دستگیر کرد

به گزارش وبلاگ کارآفرین، پلیس فدرال آمریکا یکی از اتباع روسیه را به علت مدیریت پلاتفورمی برای میزبانی ابزار و خدمات هکری و جنایات سایبری دستگیر نموده است.

اف بی آی گرداننده پلاتفورم جنایت سایبری را دستگیر کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کارآفرین به نقل از زددی نت، پلاتفورم یادشده Deer.io نام دارد که از نظر امکانات و طراحی شباهت زیادی به پلاتفورم خرید آنلاین Shopify دارد. در Deer.io فروشگاه های آنلاین متعددی برای تبلیغات محصولات و خدمات هکری و از جمله فروش حساب های هک شده و اطلاعات به سرقت شده از کاربران در دسترس است.

مظنون دستگیر شده کیریل ویکتورویچ فیرسوف نام دارد که هفتم مارس در فرودگاه جان اف کندی نیویورک دستگیر شد. اف بی آی مدعی است این فرد از اکتبر سال 2013 در حال اداره سایت یادشده بوده است.

هزینه عضویت وفروش اقلام هک شده در این سایت 12 دلار در ماه است و آنالیز ها از فعالیت بیش از 24 هزار فروشگاه هکری در آن حکایت دارد. ارزش اقلام و اطلاعات هک شده موجود در Deer.io بالغ بر 17 میلیون دلار برآورد می گردد. اف بی آی تا به حال حدود 250 فروشگاه آنلاین میزبانی شده در Deer.io را آنالیز نموده و شاهد فروش اطلاعات حساب های هک شده، سرورهای هک شده و اطلاعات ارزشمند شخصی در آنها مانند نام و نام خانوادگی، شماره های تأمین اجتماعی، آدرس محل سکونت و غیره بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اف بی آی گرداننده پلاتفورم جنایت سایبری را دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف بی آی گرداننده پلاتفورم جنایت سایبری را دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید