استراماچونی: بعضی مواقع می توانید در گوش بازیکنان هم بزنید!، شاگردانم باید به فشار طرفداران عادت نمایند

به گزارش وبلاگ کارآفرین، سرمربی تیم فوتبال استقلال به همان اندازه که تعریف و تمجید از بازیکنانش را طبیعی می داند، بر برخورد با آنها نیز تأکید دارد.

استراماچونی: بعضی مواقع می توانید در گوش بازیکنان هم بزنید!، شاگردانم باید به فشار طرفداران عادت نمایند

به گزارش وبلاگ کارآفرین از کرج، آندره آ استراماچونی پس از پیروزی 3 بر یک استقلال مقابل گل ریحان البرز در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال، گفت: ما می دانستیم این بازی راحت نخواهد بود. من به تیم حریف احترام می گذارم که در لیگ دسته اول عملکرد خوبی داشته است و به مربی آنها نیز احترام می گذارم. ما موقعیت های زیادی داشتیم که در نهایت به گل رسیدیم، اما آنها گلی زدند که می تواند بهترین گل هفته باشد. در نیمه دوم کوشش کردیم بازی را ببریم، اما به گل نرسیدیم. در کل فکر می کنم نتیجه عادلانه بود و در عین حال می خواهم به تیم حریف نیز تبریک بگویم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص قطع برق ورزشگاه و توقف بازی گفت: من بابت این موضوع متأثر شدم، چون در نیمه دوم در شرایط خوبی بودیم و نگران بودم وقفه ای که ایجاد شد در جریان خوب استقلال اختلال ایجاد کند. به بازیکنانم فشار آوردم و تأکید کردم که با فرمت قبل از خاموشی ورزشگاه بازی نمایند. خیلی مسرورم مشکل ورزشگاه را رفع نمایند، چون زمان زیادی تا بازی بعدی مان در لیگ نداشتیم و اتفاق خوبی بود که بازی ادامه پیدا کرد.

استراماچونی درباره پنالتی که مرتضی تبریزی از دست داد، توضیح داد: من نه فقط برای مرتضی تبریزی بلکه برای همه بازیکنانم صحبت می کنم؛ اینکه وقتی برای استقلال بازی می کنید که یکی از بهترین باشگاه های آسیاست، باید به فشار هواداران عادت کنید. ما مربیان و بازیکنان برای استقلال هستیم و کارمان همواره تحت فشار است و به همین دلیل که اینجا هستیم، حقوق می دهند. اشتباهات تنها یک تجربه است که دیگر تکرار نمی گردد و این اشتباه (از دست دادن پنالتی) برای علی کریمی و مرتضی رخ داده و می تواند برای هر کسی رخ دهد. وقتی اشتباهی رخ دهد، زمان هست که پیشرفت کنیم. بازیکنان ما باید سری بالا داشته باشند و پیشرفت نمایند و نمی خواهیم بازیکنان ناراحت داشته باشیم.

وی درباره شرایط فنی تیمش گفت: اول از همه باید بگویم طبق بررسی ما امشب یک قدم برای پیشرفت برداشتیم و تیم ایده واحدی را دنبال می نماید. اگر اشتباه نکنم چند بازیکن به نسبت بازی قبلی مان مقابل ذوب آهن در پست های مختلف بازی کردند و همه برای ایده واحد کوشش می نمایند. امروز از عملکرد مهدی قائدی مسرور بودم، چون شنیده بودم این بازیکن نمی تواند به عنوان مهاجم دوم بازی کند، اما او امروز خیلی خوب بازی کرد، همین طور فرشید اسماعیلی. بازیکنان نیز از نظر ذهنیتی، فنی و شخصیتی در حال پیشرفت هستند. زوج چشمی و دانشگر هم عملکرد خوبی داشت. تمام بازیکنانم در حال پیشرفت هستند، اگر چه می دانم راستا سخت خواهد بود و هیچ چیزی در لیگ آسان نخواهد بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره سیستم بازی تیمش توضیح داد: با سیستمی بازی می کنیم که دفاع های کناری مهم هستند. در این دیدار، وریا غفوری را نداشتیم و میلیچ آماده نبود و به همین دلیل علی دشتی و میلاد زکی پور برای اولین بار در این سیستم بازی کردند. وقتی دشتی دچار مصدومیت شد، تصمیم داشتم سیستم بازی را عوض کنم و این موضوع را در رختکن به بازیکنان گفتم. فکر می کنم برای تیم های مطرح، تغییر سیستم در شرایط سخت مهم است.

استراماچونی در واکنش به این سؤال که شما سجاد آقایی را به دلیل مسئله انضباطی کنار گذاشته بودید، اما امروز پیروز به گلزنی شد، گفت: دوست ندارم درباره این اتفاق صحبت کنم، اما این موضوع را متوجه شدم که شما در ایران خیلی خوب اطلاعات پیدا می کنید. من نحوه برخورد با بازیکنان را می دانم. بعضی مواقع به آنها به خصوص بازیکنان جوان می توانید بگویید خوب بوده اید و بعضی مواقع می توانید در گوش شان بزنید!

وی در خاتمه گفت: من سنم خیلی بالا نیست، اما در باشگاه های بزرگی حضور داشتم. چیزی که امشب برای من جالب بود و تحت تأثیرم قرار داد، این بود که هواداران ما ورزشگاه را پر نموده بودند. این موضوع برای من پیشرفت و یاری خوبی بود و باید از هواداران استقلال تشکر کنم که از دقیقه اول تا آخر همراه ما بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استراماچونی: بعضی مواقع می توانید در گوش بازیکنان هم بزنید!، شاگردانم باید به فشار طرفداران عادت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی: بعضی مواقع می توانید در گوش بازیکنان هم بزنید!، شاگردانم باید به فشار طرفداران عادت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید